Ik zoek een script dat automatisch een afbeelding maakt.
als de gebruiker 1 heeft gekozen moet er 1 ster komen en zovoort (tot 5) als hij geen stem heeft gegeven moet er komen te staan no rating.
(liefst met transparante achtergrondkleur)
heeft iemand dit toevallig liggen ofzo, of misschien iemand die me op weg kan helpen me die gd library (of wat het ook weer juist was)...
sorry op phpfreakz.nl vind ik nergens een link naar tutorials;
ik heb wel zoeken gebruikt naar ratings enzo maar er kwam niet echt het gewenste naar boven
misschien nog iemand een idee ofzo?
je maakt een tabel in mysql, daar tel je telkens je getallen bij elkaar op, telt het door het aantal hits en je ben al bijna klaar, dan hoef je alleen maar met if en elseif gaan werken
ja maar dat is niet wat ik zoek
ik zoek een script dat automatisch een jpg of gif ofzo aanmaakt (in dit geval een met sterren). en als er niets geselecteerd is no rating....
hoe jij het zegt lijk je te bedoelen dat PHP het plaatje echt zelf moet ontwerpen. Volgens mij bedoel jij dat je een plaatje van een ster upload, en dat het script het aantal sterren bepaald, toch?
dan moet je wel optellen en delen door aantal stemmen
Dat is toch niet handig en erg onslachtig aangezien gd heel veel resources opslokt. Maar een plaatje met een opgelichte ster en eentje met een donkere niet opgelichte ster en bekijk hoeveel je er nodig hebt.
En op PHPFreakz staan wel tuts ... dus beter zoeken :)