Ik heb mijn opmaak in CSS en heb mijn div menu in het div content staan. Op dit moment houdt de lengte van mijn menu op zodra de content tekst ook ophoudt met als gevolg dat de tekst van de content pagina niet mooi onder elkaar staat maar verloopt en is HIER goed te zien.

Wie heeft hulp?

code van CSS:

#menu {
float: left;
width: 125px;
/* De volgorde is, top, right, bottom, left. */
margin: 20px 20px 80px 5px;
div position: relative;
height: 100%;
background: url(../images-algemeen/bg-01a.jpg);
background-color: #F7D3A5;
}

edit : typo
Je bedoeld dat wanneer je menu opgehouden is de tekst ook mooi onder het menu kruipt?
Ja inderdaad dat bedoel ik :)
Ik heb op mijn site 1 "container" gemaakt waar alles in geladen wordt. Daarbinnen heb ik een aantal andere divjes gemaakt.

Die zien er bijvoorbeeld zo uit:

#content {
	margin-left: 20px;
	background-color:#FFFFFF;
	padding: 8px;
	width: 530px;
	font-family: Trebuchet MS, Verdana, Arial;
	font-size: 11px;
	color: #333333;	
}

Het menu komt bij mij aan de rechterkant en die positioneer ik dan weer zo:

#right {
	float: right;
	width: 165px;
	margin-top: 118px;
	padding: 1em;
	font-family: Trebuchet MS, Verdana, Arial;
	font-size: 11px;
	color: #FFFFFF;
	}

Ik denk dus zelf dat je je menu in een divje moet laden met float: left. en die zal je dan ook een breedte moeten meegeven!

Veel succes lissy!
@ Crispijn : Bedankt voor je meedenken met mijn "probleem". Het menu staat reeds in een eigen divje (zie mijn openings-toppic) en hierin staat ook float: left; echter gaat het niet OK vandaar mijn toppic.
Je moet even aan de #content (Waar dus de inhoud staat) margin-left:130px of zo toevoegen. Als het goed is moet dat voldoende zijn...
Dank je wel voor deze tip maar werkt niet.
Gaat het content weer naar beneden die nu in iedergeval goed staat...
dan moet je nog even hier op letten:

display: block;
margin-left:170px !important;
margin-left: 150px;

geloof ik.... (A)
Het is nu waarschijnlijk zo, dat je div menu zich IN je div content bevindt. Probeer eens dit:

<div id="menu">
    inhoud van je menu
  </div>

<div id="content">
    inhoud van je content div
  </div>

Nu even opletten: je content div moet je een margin-left geven van iets meer dan de breedte van je menu div

De CSS van je menu div mag gelijk blijven (dus floaten naar links)

Succes!
Kijk JAN jij bent de MEESTER in CSS want het werkt nu voor de 100%
(((((((((((((((((((((((dikke knuffel voor een ieder die me heeft geholpen))))))))))))))))))))))))))
hey ik heb gekeken naar je site en bij mij ziet hij er niet zo goed uit. Ik heb FF. Uw content div waar je menu en de uw tekst van de site in zit, staat volledig tegen de linkerkant. Je content div moet je nog * zoveel px opschuiven denk ik.

Reageren