Heey allemaal,

Bijdeze wil ik een animo check doen voor een verbeterde versie van een al eerder gemaakte VMware image met een complete en ingerichte webserver met Debian erop.

Een poos geleden heeft Arjan Kapteijn een webserver gemaakt op Debian, nu wil hij eventueel mits er genoeg animo is deze verbeterde versie nog wel een keer verzenden.

Voor een x bedrag zou hij cd's willen maken met de image erop zodat je bijvoorbeeld met VMware player zo aan de slag kan.

Graag hier reageren! Ik hoop dat er genoeg animo is ;)

Zie voor meer info de vorige posts m.b.t. die image.

http://www.phphulp.nl/forum/showtopic.php?cat=4&id=13440

Greetingz Joost
Misschien een idee om afs, mDNSresponder en howl erbij op te installeren. Via AFS kan je hem dan 'mounten' in Mac OS X, zoals je ook andere macs mount, en bestanden versturen gaat dan best snel (in vergelijking tot sftp: 10 : 1)

Howl & mDNSresponder zorgen ervoor dat je de shares via Bonjour kan zien, dus dat hij automatisch in je lijst met beschikbare servers in finder opduikt. Daarnaast kan je ook nog webadressen erin opnemen, bijvoorbeeld naar PHPMyAdmin en een ssh-adres. Dezen kan je dan weer zien in de bonjour-lijst van Safari en Terminal. Dat alles zonder het ip-adres van de server te hoeven weten. En het gebruikt ook niet buitengewoon veel schijfruimte of geheugen, en lijkt mij toch een behoorlijke toevoeging voor de Mac (en waarschijnlijk ook wel voor linux programma's) gebruiker.

Reageren