Hallo,
ik heb sinds dit weekend een PDA van T-Mobile, de Vario, en nu kan ik dmv een GPRS verbinding internetten via Pocket internet Totaal van T-Mobile(9,95 p/maand onbeperkt internetten).
Nu probeer ik op mijn gastenboek geschreven in PHP, welke wij gebruiken met onze vriendengroep een bericht te plaatsen, maar dit doet hij niet..
Heeft iemand hier ervaring mee, en zo ja, wat zijn jullie bevindeingen hierin..?
Internet is langzaam over GPRS, dus pas wel op dat er weinig tot geen plaatjes staan op die website, en niet te veel berichten tegelijk.

Zolang je geen Javascript in dat gastenboek gebruikt zou het moeten werken. Pocket Internet Explorer doet zich namelijk voor alsof het javascript ondersteunt, maar dat doet hij dus niet. <noscript> heeft ook geen zin, luistert hij ook niet naar. Iedereen die dacht dat Internet Explorer al een ramp was, je had het mis, zeg eens hallo tegen Pocket Internet Explorer >:)

(Heb een Dell Axim X50v met Wifi, dus kan er hier thuis mee internetten)
aha... ja ik gebruik dus javascript voor o.a smileys en UBB codes.. is hier een alternatief voor of eventueel een gastenboek zonder Java
Voor smilies e.d. niet. Daar zou ik zo geen oplossing voor weten. Die zal je per hand in moeten tikken ben ik bang.

Je zou via PHP aan de user-agent kunnen zien of het een PDA met PocketIE of een normale pc is, en aan de hand daarvan een apart laat-je-bericht-achter scherm serveren. Respectievelijk een met en een zonder javascript-knoppen.
ok, en hoe kan ik PHP laten kijken of het gaat om een PDA of een PC..?, dan kan ik idd gewoon 2 pagina's aanmaken en met een if-lus een link neer laten zetten naar het een of het ander
Of je kunt zien wat voor een apparaat het is, weet ik niet. Maar je kunt wel zien welke browser er wordt gebruikt. Kijk eens naar $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']. Daarmee haal je de nodige gegevens op. Het is overigens niet betrouwbaar, je kunt de user-agent zelf aanpassen. Daardoor lijkt FF ineens IE te zijn...
Ik gebruik onderstaande functie om te bepalen of je met een Pokke(pocket) PC te maken heb. Mijn Imate SP5m wordt er goed door herkend.

<?php
function isPPC()
{ return (isset($_SERVER['HTTP_UA_OS']) ||
(array_key_exists('HTTP_USER_AGENT', $_SERVER) && (
strstr('Windows CE', $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']) ||
strstr('PPC', $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']))) ||
isset($_GET['PPC']));
}
?>

Elwin

Reageren