hoi, ik ben een complete noob . Ik weet redelik wta van HTML maar daar is alles mee gezegd. Ik wil graag beginnen met PHP en Mysql om in websites te integreren.. (inloggen etc. uiteindelijk wil ik als het kan een chatbox maken) wat is het beste boek of de beste site om te starten? kunnen jullie dat me vertellen? alvast heel erg bedankt
groetjes
Jan
Leer jezelf makkelijk PHP
ik heb het gelezen en alles is nu veel duidelijker.
Maar je zal echt veel met php moeten doen wil je een chatbox maken.
Als ik jou was zou ik gewoon een JAVA chatbox van het internet halen en in je site includen ^^
Leer jezelf professioneel werken met PHP 5 & MYSQL - Arjan Burger
ISBN: 90-5940-113-1 (ik heb het bij de bruna gehaald) Heel fijn boek, je leert de werken met php en mysql doormiddel van stapsgewijs een webshop te maken.
Hoi Stefan, reeds in les 2 van de door jou aangeraden cursus stuit ik op zaken waar ik absoluut geen kaas van heb gegeten; Het wordt ook niet echt duidelijk uitgelegd. (het zweet staat me echt onder de neus nu) moet ik dan verder gaan of moet ik dan een ander, meer begrijpelijk boek zoeken ( voor dummys?)
Overigens, toen ik klikte op de mail over reakties in dit topic, kreeg ik te zien dat ik geen rechten had om dit topic te zien.., nadat ik was ingelogd hetzelfde bericht. Terwijl als ik via forum etc hiernaartoe surf kom ik er wel. Vreemd??
?
Onbekende gebruiker
11-04-2006 07:51
@Jan
Klopt, klein bugje, heb ik ook af en toe
Maar het boek dat ik je aan zou willen raden is Basiscursus PHP 5 van Peter Kassenaar, het is inhoudelijk niet aan alle kanten perfect, maar het wordt super duidelijk uitgelegd.
(minpunten:
- variabelen binnen de quotes
- session_register ipv $_SESSION['foo']
)
de perfecte combinatie is een simpel boek zoals
- Dynamische websites met php door ward van der Put
en je koopt daarbij ook een groter boek met meer informatie zoals:
- PHP4,5 het complete handboek
En als je bepaalde termen niet begrijpt kijk je bv. naar de tut. op phphulp, phpfreakz,...
Als je dat allemaal gedaan hebt dan zou je een gevorderd programeur moeten zijn. Voorwaarde is dat je natuurlijk alle oefeningen maakt en misschien op het begin een lijst maakt met de functies & operatoren die je tegenkomt.
Overigens, toen ik klikte op de mail over reakties in dit topic, kreeg ik te zien dat ik geen rechten had om dit topic te zien.., nadat ik was ingelogd hetzelfde bericht. Terwijl als ik via forum etc hiernaartoe surf kom ik er wel. Vreemd??
Dat betekent dat je te maken hebt gehad met het kl*t* systeem dat het spammen op deze website tegengaat. Gewoon naar forum gaan en daar je topic selecteren om dat op te lossen. :p
Tjja het voor dummy's boek heb ik zelf ook.. maar met name de echte werking van PHP word hier niet goed uitgelegd, ik raad je ook aan om een aantal tutorials op deze site door te nemen, met name de CSS-tuts van Jan Koehoorn
(heeft wel niks met PHP te maken, maar wel met DIV's welke belangrijk zijn in de wondere wereld van PHP, dit werkt ook gewoon fijn)
Je moet gewoon lekker tutorials blijven volgen en proberen zlef wat te vogelen met de praktijk van PHP, daar leer je het meest van..!