Ik ga na mijn examen met een project beginnen, hierbij wil ik gebruik gaan maken van paypal. Maar ik heb zelf geen ervaring met paypal.

En nu vroeg ik me af of het mogelijk is om op een veilige manier automatisch te controleren of iemand betaald heeft? Want de bedoeling is dus dat mensen moeten betalen om bepaalde bestanden te downloaden, en als een mens telkens moet controleren of er betaald is werkt het niet..

Dus is er iemand met ervaring met paypal die deze vragen kan beantwoorden, graag een reactie dan. :)

Ben bang dat je het handmatig mag gaan controleren. Maar zo goed ken ik paypal niet...
Niet persé, maar er moet ook via internet uitbetaald kunnen worden via die account, mass-payments dus..
Ik heb namelijk wel ervaring met mollie, en dat kan je volledig intergreren in een eigen systeem zonder dat de gebruiker dat ooit door heeft.

Mjah, het project is gericht op een internationale markt, en als ik het zo zie is mollie alleen voor Nederland, en daarom kwam ik dus ook snel uit bij Paypal, omdat die wereldwijd zijn.
PayPal heeft daar uitgebreide documentatie over, zie https://www.paypal.com/en_US/pdf/PP_WebsitePaymentsStandard_IntegrationGuide.pdf

En mocht je de beschikking hebben over een bankrekening in de VS, dan kun je ook het product Website Payments Pro nemen. Dan kun je de klant volledig op je eigen site afhandelen. Bij Standard gaat de klant via jouw site naar PayPal (die pagina kun jij overigens wel opmaken met logo's e.d.) en komt dan weer terug.

Met Instant Payment Notification kun je direct een bericht van de betaling ontvangen.

Het is op zich allemaal niet zo moeilijk, maar je moet er wel even voor gaan zitten. Uiteraard met de handleidingen bij de hand...
Wat je kunt doen is dat wanneer iemand betaald heeft een 'vinkje' in zijn acount record zetten van je database.. (tenminste als ze eenmalig hoeven te betalen)..
Bedankt Frank, IPN is wat ik zocht en na even de documentatie doorgekeken te hebben denk ik wel dat dat moet lukken.

Bedankt voor de hulp iedereen :)

Reageren