Ik zoek eigenlijk een lay-out net zoals op http://scholieren.com een grijze achtergrond met daarop een beetje naar voren de gecentreerde inhoud met border.... weet iemand hoe dit te maken? (sorry klinkt stom, maar ik heb al een dag lopen klooien zonder enig aanzienlijk resultaat)
Nou zal je toch met probeersels moeten komen. Script tot zo ver dus. Want 'een dag klooien' en 'in de soep' daar wordt het ook niet helder van. (Of het moet 'heldere soep' zijn)
begin is met een omsluitende div. bv #total{margin:auto; height:100%; width:66%} en dan daar in een 3 kolom layout: #links{width:150px; height:100%; float:left;} #rechts{width:150px; height:100%; float:right;} #midden{ height:100%;} #titel{width:100%; position:relative; height:150px;}
enz lees ook ff de tutorial van jan koehoorn over css en leer....
Even tussendoor: Internet Explorer 7 ondersteunt margin:0px auto; niet meer. Misschien dat ze het voor de final versie er nog wel in stoppen, maar anders zullen we een andere methode moeten zoeken :)
ja gezien een ietjes slordig, meestal doe ik dit soort dingen met een voorbeeld op het andere scherm en die zie het beter. Was meer als opstart bedoelt.