Zou iemand mij advies kunnen geven wat betreft de structuur van mijn site.
Het is belangrijk dat de zoekmachines makkelijk de pagina's kunnen indexeren etc.
Ik heb wel is gelezen dat dynamische pagina's bijv. moeilijker bereikbaar zijn voor zoekmachines dan simpele HTML-pagina's.
Dit wordt de eerste site die ik maak die goed voor zoekmachines bereikbaar moet zijn en de site wordt dan ook erg complex en groot.

Eerst gebruikte ik altijd includes: Dus standaard pagina's als header.php en footer.php includen en dan voor elke pagina een andere pagina.php ertussen stoppen zodat ik niet elke keer overal de header.php moet aanpassen.
Ik hoorde dat frames ook niet erg zoemachinevriendelijk zijn en ik weet dat je ook wel meer manieren hebt zoals library en een paar andere technieken.

Welke techniek adviseren jullie me om te gebruiken?
zoek ff rond op het forum we hebben nog geen week geleden ook een topic over gehad, misschien dat een van de vaste lezers het zo weet te vinden..
Éen index.php, een mooi stukje css en vervolgens met een $_GET de juiste pagina er in includen. Dat is voor jouzelf het gemakkelijkste.

Die losse paginas die je include bestaan vervolgens alleen uit goede correcte html code (h1, p etc). Eventueel maak je een sitemap, een UL/LI structuur met enkel die linkjes naar de juiste bestanden.
Geen frames, goede metatags, links duidelijk (dus niet: "<A HREF='pagina.php'>BLABLA</A>" , maar pagina in plaats van blabla.
Arjan Kapteijn schreef op 14.04.2006 20:02
Éen index.php, een mooi stukje css en vervolgens met een $_GET de juiste pagina er in includen. Dat is voor jouzelf het gemakkelijkste.

Die losse paginas die je include bestaan vervolgens alleen uit goede correcte html code (h1, p etc). Eventueel maak je een sitemap, een UL/LI structuur met enkel die linkjes naar de juiste bestanden.

In het verleden kreeg ik wel is problemen met het op die manier opvragen van pagina's. Namelijk als er binnen een pagina geinclude werd ofzo dus bijv. bij een complex systeem waar er steeds verder informatie opgevraagd wordt binnen de pagina dan werd het een puinhoop.
Is dit te verhelpen en deed ik gewoon wat fout of is dit inderdaad een probleem met deze functie?
En laat andere mensen naar jouw site linken. Dat scoort ook goed bij Google, vooral als het sites zijn die zelf ook hoog scoren bij Google.
Geen problemen mee... Ik heb een vrij uitgebreid fotoalbum en nieuwssysteem erin geintergreerd.

Reageren