Ik heb een probleempje... ik heb laatst een forumscriptje gedownload, waar hij de berichten in een txt bestandje schrijft.Alleen nu schrijft hij de berichten achter de andere berichten.. Alleen ik wil het graag dat hij ze er voor schrijft. Nu heb ik gelezen dat je dan r+ moet gebruiken, maar dat werkt niet:( Ik heb alles al geprobeerd, maar ik kom er niet uit.. Wie helpt mij?

$schijf_string = $id."|".$rep."|".$ipadres."|".repl($_COOKIE["name"])."|".repl($titel)."|".repl($bericht)."|".repl($datum)."\n";
$fp = fopen($files["forum"],"r+");
fputs($fp,$schijf_string);
fclose($fp);

Daar moet het dacht ik toch ergens inzitten

eerst alles inlezen, nieuwe data schrijven, oude data er achteraan plakken
het kan niet anders
Waarom wil je het in een txt bestand doen kan je het dan niet veel beter in een sqlite db doen ik neem aan dat je niet de beschiking hebt tot een database dan kan je het besten sqlite gebruiken oja voor sqlite is php5 vereist
Wat is sqlite??? Ik heb van de week gelezen dat PHP 5 gereleased is dus dat zal dan wel weer iets nieuws zijn :). Wat is er overigens nog meer anders aan PHP5?
Ja ik beschik wel over een database. Maar dit script heb ik gekozen omdat hij zou makkelijk leek. Forum's met mysql zijn gelijk zo uitgebreid, en ik zoek juist een makkelijke script zonder poespas...

Reageren