Ik heb even heel snel een vraagje

ik gebruik timestamp om de tijd en datum vast te stellen wanneer een post of comment is gemaakt. Alleen nu krijg ik "20060419214719" terug.

De eerste 4 cijfers is jaar daarna maand datum en dan waarschijnlijk de tijd. Hoe kan ik dit opslitsen in de vars $jaar $date en $time ?
Misschien is het slimmer om datetime te gebruiken tenzij je specifiek een timestamp nodig hebt.

met datetime kun je $tijd = strtotime($timestamp)
date("Y-m-D H:i", $tijd); die Y-m-D weet ik niet zeker btw:P
Als dit uit een database komt moet je bij de tuts kijken want daar staat een mooie uitleg.
Oke ik ga ze even door kijken :)
Ik kom er nog niet helemaal uit. Als iemand een comment plaatst dan gebruik ik in SQL timestamp now() om de tijd en datum vast te stellen alleen nu krijg ik dus "20060420091954" terug. Alleen die waarde klopt niet echt. Want de tijd loopt een anderhalf uur achter. Maar dat maakt opzich niet echt uit ;) Ik wil deze info gewoon in verschillende vars doen. Alleen kom er niet echt uit hoe. Het jaartal is niet van belang en de secondes kunnen eigenlijk ook vergeten worden.

Bedankt alvast

-kheb de timestamp even veranderd in datetime.. Alleen de tijd blijft achterlopen. Dit moet ik zeker aanpassen in de server ?
Dan loopt de server niet op tijd. Of de server staat in een andere tijdzone.

Reageren