Een mailing versturen via een daarvoor geschreven applicatie.

De mailing zal verstuurd worden aan 100 + adressen. De kans is groot dat er ook adressen tussen komen die niet bestaan waardoor er dus een bounce wordt gegenereerd. Ook kan een bounce ontstaan als iemand zijn mailbox vol zit.

Wat ik graag in mijn applicatie wil maken is dat ik een e-mail die gebounced wordt kan tellen. Dit moet automatisch gaan. De bounced e-mail (adres) hoeft niet verwijderd te worden, dit kan alleen handmatig.

Ik wil dus graag weten hoe ik bounced e-mails automatisch kan tellen.
niet, niet via je script iig, dan ga je meer een lijst genereren vanuit postfix bijvoorbeeld. je kan wel ongeldige emailadressen controleren
De bounces gaan naar de zender. En wie is de zender in jouw geval? Geef je dat op dan gaan ze naar dat adres. Geef je niks op dan gaan ze naar de (web)server die ze stuurt (host)
Op dit moment staat er nog geen returnpath aangegeven. Dit omdat ik pas bij het bounce onderdeel ben.

Is het niet mogelijk dat als de emails naar de webserver worden gestuurd er een waarde (+1) naar de database wordt gestuurd?

Ongeldige adressen vind ik niet interessant genoeg. Dit kan ook bij het subscriben van de mailing.
Een e-mail gaat naar een e-mailadres via een mailserver. De bounces komen dus nooit meer bij de website terug.
ok duidelijk,
maar het tellen van bounced e-mail is dat uberhaupt mogelijk?

Ik ben die optie namelijk meerdere malen tegen gekomen in zogenaamde mailing systemen.
Volgens mij kan dat alleen door de mailservers gedaan worden.
inderdaad
ok,
Dan ga ik dat even uitzoeken.
Als iemand er bruikbare feedback voor heeft is dat natuurlijk altijd van harte welkom.

Reageren