Hey allemaal,

hoe maak je iets in javascript transparant ? Bijv backgrounds.
Ik heb namelijk weleens websites gezien met zo'n menu als hier op phphulp (helemaal boven; informatie, php stuff, forum, contact) alleen daar was dat dropdown dingetje dat eronder komt transparant.
hoe maak je dat xD

grtz !
of heeft iemand miss voorbeeld van wat ik bedoel wat ik kan geen voorbeeld vinden ergens :s ik dacht dat OSM dit ook had, maar ben geen lid
semi-transparant PNG-plaatje, met een filter ([google]png ie[/google]) eventueel.

Of opactity. In ieder geval, het zijn allemaal CSS oplossingen. Javascript zelf zorgt niet voor uiterlijk, maar kan het alleen via CSS manipuleren.
vul bij color: transparent in
edit : ik heb dit toppic naar webdesign verplaatst gezien het onderwerp.
Peter schreef op 22.04.2006 14:17
vul bij color: transparent in

Peter hij wil niet dat er totaal geen kleur komt, en wat je nu aanraad is voor de tekst, niet voor de achtergrond...
Zoiets als mijn oude website (klik)? Ram maar eens een paar keer op f5
jah ! zoiets ! maar het moet geen plaatje zijn geloof ik (is dat het ?) en anders, wat is de code xP

Nog een voorbeeld:
Je hebt weleens van die forums met sponsorlinks erin, als je er met je muis overgaat zie je een klein schermpje met daarin een geel of witte doorzichtige ahctergrond met de advertentie erin

grtz !
Dat witte stukje wat erover heen ligt is gewoon een wit divje met css transpirantie boven op een afbeelding. Als je de afbeelding zelf bekijkt zie je die witte layer dus niet.

Als je er een hover van maakt, met een verschillende achtergrondkleur of percentage van transpirantie dan kan je idd zoiets maken.

Reageren