Ik ben nu bezig met mijn eerste website en ben nu ook bezig met mijn 2de lay-out!
Het probleem is alleen dat ik met iframes werk en dat de main pagina niet automatisch wilt uitrekken wanneer er meer tekst komt! Ik wil dus van die scrollbar af!
ik heb al even gekeken naar de eigenschappen van divs en al wat geprobeert maar ik wil graag het zelfde resultaat als iframes maar dan dat de pagina ook uitrekt als er meer tekst komt.
Er zit trouwens verschil tussen FireFox en InternetExploror.
Kan iemand mij helpen dat ik de zelfde resultaten krijg maar dan met divs? De broncode kan je trouwens zien.
Beeld > Pagina Bron
of
Rechtermuisknop > Pagina Bron
Ik heb weer een beetje zitten proberen en lezen maar ik het lukt nog steeds niet.
Ik zal de vraag nog een keer stellen misschien dan duidelijker?
Ik ben nu met een site bezig, de lay-out is met een tabel gemaakt en divs (zie pagina bron).
Bovenin m'n header, met links en rechts menu's en in het midden een cel met een iframe erin. (zie http://www.frozen-fire.nl/v2/ )
Ik wil eigenlijk dat de iframe niet scrollt, maar gewoon uitrekt.
Dus als er een kleine pagina in de iframe komt, dat de site hoogte dan bijvoorbeeld 300 pixels hoog is , en als er dan een lange pagina in komt, dat de site dan uitrekt, bijvoorbeeld dat hij dan 1000 pixels wordt. Dan komt er alleen een scrollbalk van het scherm zelf, maar niet in de iframe of ergens anders. Is dit mogelijk?
In het kort wil ik dus dit:
- De totale site hoogte wordt uitgerekt door de hoogte van het iframe.
- De hoogte van de iframe is minimaal 300 pixels, en wordt eventueel langer als er een lange pagina in wordt geladen.
@PHP Newbie: ik zat net ook al aan zoiets te denken. Als bijvoorbeeld id=1 is dan include hij die bepaalde pagina ofzoiets? Of hoe moet ik dat maken en voorstellen?
@Jeffrey: Ik sluit me div's ook af kijk maar in de bron.