Hallo,

sinds xp een nieuwe update van IE heeft geïnstalleerd moet je met een muisklik bevestigen om een flashobject te gebruiken. Dit vind ik echter behoorlijk irritant. Weet iemand of en waar je dit kunt uitschakelen?

Alvast bedankt :-)
deze beveiliging is ook bij het afspelen van video bestanden op een internet pagina zelf:(

keb het nu zelf ook

ik kijk of ik iets kan vinden

GR. mebus!
Eolas patent :) Aardige lui, na 9 jaar nog even een bedrijf aanklagen.

Microsoft zelf heeft al een aantal oplossingen de deur uit gedaan, bij mijn weten alleen op webmaster-niveau.

Het schijnt dat IE niets blokkeert waneer je met Javascript de tag schrijf, via innerHTML bijvoorbeeld.
Meestal moet je in dit soort gevallen sleutelen aan je beveiligingsinstellingen voor IE.

Menu Extra > Opties > Beveiliging > Internet > Aangepast Niveau

en dan een aantal dingen inschakelen.
Flash werkt hier gewoon in IE.

Net nog even gecontrolleerd op updates maar niks gevonden.
werkt wel Webmakerij, maar ga er is met je muis overheen, dan zie je een grijze rand.

Stel je hebt nu links in je flash animatie, dan wordt bij de 1ste keer klikken die grijze rand weggehaald (object wordt geactiveerd) en daarna werken de links pas ;-)
Jan, Microsoft moest het doen niet voor de veiligheid van de gebruiker, maar voor de veiligheid van hun eigen portefeuille. Eolas schijnt een patent te hebben op interactieve dingen in websites, o.i.d.

Zie hier artikelen op Tweakers.net. Daar staan ook register-fixes.

Reageren