Voor een leuk project ben ik op zoek naar een ervaren PHP-er/MySQL-er. Dit mag een student of freelancer zijn.

Het gaat om de bouw van een trading platform als marktplaats en het project bedraagt rond de 60-80 uur.

Stuur me een bericht met wat je gemaakt hebt en wat je project-prijs is bij dit aantal uren.

Groeten van John
Ik vind het knap dat jij voor iemand het aantal uren in kan schatten... ik heb al moeilijk met het schatten van mijn eigen uren, laat staan dat van iemand anders :+
Gaat volgens mij eerder om de begroting van geld dan begroting van tijd. Er zal budget zijn voor 60 tot 80 uren betaald werk?
Hmm op zich is 60-80 uur toch geen gekke schatting. Ik heb extreem uitgebreide webshops gemaakt, maar aan 60-80 uur ben ik nog nooit gekomen, dus is het wel een lekkere overschatting lijkt mij :)
Maareh PHPerik jij had toch al werk voor een jaar? :)
Ik heb komende jaar voldoende werk, maar ik sta altijd open voor iets nieuws.

Maar in dit geval post ik als moderator.
PHPerik schreef op 01.05.2006 18:43
Hmm op zich is 60-80 uur toch geen gekke schatting. Ik heb extreem uitgebreide webshops gemaakt, maar aan 60-80 uur ben ik nog nooit gekomen, dus is het wel een lekkere overschatting lijkt mij :)

Aan mijn schuitema webwinkel zit ook geen 50 euro. Maar de voorbereidingen, overleg, handleidingen, nog meer overleg etc nemen veel tijd in beslag. En daarna (puntjes op de i zetten, muggenziften) komt de fase die veel tijd inneemt.
Mee eens, maar nog steeds heb ik nog nooit 80 uur bereikt. Gemiddeld zo'n 3 afspraken bij een webshop. Ongeveer 20 à 30 uur ontwikkeltijd. Ongeveer 10 à 20 uur contacttijd. Ongeveer 10 uur finetunen en telefoneren achteraf. Paar uurtjes erbij geplakt en ik zit dan aan 60.
Mijn ervaring komt overeen met die van Arjan. Vaak zit er veel tijd in overleg en het formuleren en vaststellen van de opracht.
Okay, maar in mijn geval was het ook geen standaard webwinkel (koppeling aan een it-support-programma, shares etc etc).

Maar ik ga verder niet meer offtopic :+

Reageren