Ok ik ben vrij nieuw met php. Ik heb een formulier nodig om 1 veld van een tabel te updaten. Ik leg het wat nader uit.

Ik heb een database. Daarin heb ik de tabel TEST met daarin 1 veld genaamd INFO.

Nu wil ik via een formulier dat veld updaten. Dus dan heb je een pagina met een formulier erop. In de textarea vak staat hetgene wat al in die databaseveld staat. Ik kan dat veranderen en dan opslaan zeg maar. Dat is wat ik wil.

Kan iemand mij helpen met die code?
Ik ben nieuw en heb het a.s.a.p. nodig...

Connectie naar database staat in config.php dus dat hoef je niet in het script te zetten. Dat include ik gewoon. Kan iemand dat script voor mij maken please? Ik neem aan dat het voor een pro-php-scripter absoluut niet moeilijk is, en het lijkt mij ook geen code waaraan je een hele dag zit te werken toch? Dus help me uit de brand als je dat kan...

Alvast bedankt...
maybe google zoeken wat handiger ik weet het wel maar het is zo moeilijk uit te leggen srry maar ik ben niet zon tabellen freak. maar ja ik zij al chek google.
paul.. je hoeft hier niet te melden dat je het niet weet, meldt vooral wat je wel weet aub.
<?
# Connectie include
include "config.php";

# Kijk of het formulier verzonden is
if($_POST['stuur'] && $_POST['textvak'])
{
# Update de tabel
$sql = "UPDATE `TEST` SET `INFO` = '" . $_POST['textvak'] . "'";
$res = @mysql_query($sql);

# Laat de status zien
if($res)
echo "De query : " . $sql . " is succesvol uitgevoerd!";
else
echo "De query : " . $sql . " is <b>niet</b> uitgevoerd!";
}
else
{
# Haal eerst de oude data op
$sql = "SELECT `INFO` FROM `TEST`";
$res = mysql_query($sql);
$data = mysql_fetch_array($res, MYSQL_ASSOC);

# Laat het formuliertje zien
echo "<form method=\"POST\" action=\"" . $_SERVER['PHP_SELF'] . "\">";
echo "<textarea name=\"textvak\">" . $data['INFO'] . "</textarea>";
echo "<input type=\"submit\" name=\"stuur\" value=\"stuur\" />";
echo "</form>";
}
?>
Precies wat ik bedoelde!
Echt onwijs bedankt Mitch!
Hmz, kom er net achter...
Dat hij niets laat zien in de textarea...

Hij update wel als ik iets anders type maar als ik wul updaten zie ik niet wat er al in de database staat...

Hoe kan dat?

(op http://www.n-gamerz.com/ngamerz/test.php zie je de formulier op http://www.n-gamerz.com/ngamerz/tes2t.php zie je wat er op dat moment in de databse staat.)
Zijn de hoofdletters wel goed?
En bij mij staat ut er wel ...
Jah sorry ik had foutje gemaakt... het werkt nu wel!
Harstikke bedankt nogmaals! Ben er echt heel erg blij mee! Toppie!

Reageren