Ik heb de twee sources gedownload en uitgepakt.
Ik heb volgens het bestand install.txt de instructies gevolgd en zou nu d.m.v. de browser de installtool moeten krijgen maar hij geeft :
Het lijkt me verstandig om dit bij de makers van typo3 aan te kaarten. (Wellicht hebben ze een support forum of mailinglist) Ik sluit niet uit dat mensen het hier weten, maar op de website van de makers kunnen ze je waarschijnlijk beter helpen met software specifieke installatie problemen.
Phphulp richt zich iets meer op problemen in de code zelf.
Dan moet je de 2 bestanden uitpakken en samenvoegen..
Daarna kan je dan de install tool runne..
Als extra tip:
maak eerst een database aan in MySQL..
Maak daarvoor een aparte gebruiker.. geef die gebruiker alle rechten op alleen die database..
En run daarna pas de install tool.. en selecteer dan die database met die inloggegevens..
Ik heb inmiddels al uitgevogeld hoe het zat.
Behalve de rwx rechten moet je ook de juiste eigenaar en groep instellen.
Eerst had ik een rpm gevonden die alles kompleet installeerde, en later heb ik alles opnieuw gedaan en kreeg ik versie 4 aan de praat.
Ben nu druk met de tut's.
Jij zegt ik werk er mee. Bedoel voor je werk.
Dan zet ik je even bij mijn vrienden :-)
Ik hoop eind juni een korte cursus te doen en ben nu alvast aan het uiproberen en zoveel mogelijk aan het leren zodat ik het straks wat makkelijker oppik.
Nu kan ik dus mooi vragen wat je daar mee kan.
Ik was de term al tegen gekomen en werd al een beetje nieuwsgierig. Automatisch templates maken?
Ik heb inmiddels de tut website bouwen doorgewerkt en nu ben ik met training voor ontwikkelaars begonnen. Ik heb geen haast dus rustig aan wennen en leren.
haha dat is mooi dat je er de tijd voor hebt want het kost behoorlijk wat tijd om Typo3 goed te leren kennen..
TemplaVoila! is geen automatische template maker ;)
Het zit er wel in de buurt;)
De templates moet je nog gewoon zelf maken.. :P
De templates kan je hiermee verwerken en klaarmaken voor gebruik in Typo3..
Als je ze dmv TemplaVoila geimporteerd en goed verwerkt hebt is eigenlijk je site klaar en moet je alleen nog tekst plaatsen.. (uitgaande dat je geen extensie zelf wilt maken :-p want dat is (meestal) veel werk :-) )