Hallo,

Ik heb nu net XAMPP geïnstalleerd maar als ik probeer een connectie met een database te maken geeft hij de volgende fout

"Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Access denied for user 'ODBC'@'localhost' (using password: NO) in C:\Program Files\xampp\htdocs\hoofdintranet6-maart-2006\Pagina's\Knowledgepage\connect.php on line 8

Warning: mysql_select_db(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in C:\Program Files\xampp\htdocs\hoofdintranet6-maart-2006\Pagina's\Knowledgepage\connect.php on line 8
Database connectie mislukt."

Wie kan me helpen?

Met vriendelijke groet,

Sander
(using password: NO) betekend toch dat je geen password hoeft te gebruiken?
Harmen schreef op 02.05.2006 10:11
(using password: NO) betekend toch dat je geen password hoeft te gebruiken?

nee die gebruik ik in het script ook niet, zit deze fout dan in mysql?
Nee dat betekend dat hij geen password opgegeven heeft.
Je hebt geen gebruikersnaam en wachtwoord opgegeven, in ieder geval niet op de juiste manier, omdat hij probeert te connecten dmv ODBC.
Ik heb ook XAMPP, maar ik heb geen problemen gehad... Ik neem aan dat je gewoon localhost opgeeft als host? En heb je de user ODBC wel aangemaakt, en heeft die een password, zoja, dan moet je die ook opgeven in het script. Verder zou ik het niet weten.
Willem-Jan schreef op 02.05.2006 10:13
Nee dat betekend dat hij geen password opgegeven heeft.

Maar is de database dan beveiligt met wachtwoord?
Want eerder lukte mij dit wel maar sinds XAMPP lukt het me niet connectie te maken.
Als ik het me goed herinner heb je een wachtwoord moeten opgeven bij de installatie. Probeer eens te connecten met user: 'root' en wachtwoord 'hetwachtwoordwatjeingevuldhebt'.
Herjan schreef op 02.05.2006 10:15
Ik heb ook XAMPP, maar ik heb geen problemen gehad... Ik neem aan dat je gewoon localhost opgeeft als host? En heb je de user ODBC wel aangemaakt, en heeft die een password, zoja, dan moet je die ook opgeven in het script. Verder zou ik het niet weten.

Vet het lag inderdaad aan de gebruiker deze was nog niet aangemaakt dankje voor de snele reacties

Groeten

Reageren