ik heb een probleem ik heb 2 formulieren die ik met javascript wil controleren maar als ik formulier 1 verzend gaat hij kijken of fomulier 2 goed is (en dat is dan niet zo) en geeft hij dus een error

<SCRIPT LANGUAGE='JAVASCRIPT' TYPE='TEXT/JAVASCRIPT'>
function check(formulier)
{
   if (formulier.reactie2.value==\"\")
   {
      alert(\"Leeg bericht is niet toegstaan.\");
      return false;
   }

}
</script>

<form action=\"".$_SERVER[PHP_SELF]."?id=".$idg."\" id=\"formulier\" name=\"formulier\"method=\"post\" enctype=\"multipart/form-data\" onSubmit=\"return check(this)\">
		<textarea name=\"reactie2\" id=\"reactie2\"  cols=\"80\" rows=\"8\"  class=\"post\">".$row[bericht]."</textarea><input type=\"hidden\" name=\"edit2\" value=\"".$row[id]."\"><tr>
		<td class=\"catBottom\" colspan=\"2\" align=\"center\" height=\"28\"><input type=\"submit\" value=\"Bewerken\" class=\"mainoption\"></form>

nu formulier 2

<SCRIPT LANGUAGE='JAVASCRIPT' TYPE='TEXT/JAVASCRIPT'>
function check(formulier)
{
   if (reactie.reactie.value==\"\")
   {
      alert(\"Vul een bericht in.\");
      return false;
   }

}
</script>

<form action=\"".$_SERVER[PHP_SELF]."?id=".$idg."\" id=\"reactie\" method=\"post\" enctype=\"multipart/form-data\"\" onSubmit=\"return check(this)\">

<textarea name=\"reactie\" id=\"reactie\" cols=\"80\" rows=\"8\"  class=\"post\"></textarea>
	</td>
      </tr>
      <tr>
		<td class=\"catBottom\" colspan=\"2\" align=\"center\" height=\"28\"><input type=\"submit\" value=\"Verzenden\" class=\"mainoption\"></form>
Welke error?

En waarom doe je geen controle met PHP?
omdat ik het fijner vindt als hij gelijk een javascript error geeft. in php is het appeltje eitje maarja. en het probleem is dus dat als je formulier 2 niet invult en je verzend formulier 1 dat je de error krijgt van formulier 2 "vul een bericht in"
en als je javascript uitschakeld ben jij weer de bok
?
probleem opgelost ik laat nu gewoon maar een formulier zien met php

Reageren