Hoi,

Nadat ik gistere heel de dag door bezig ben geweest met het disignen van mijn nieuwe layout kwam ik met een probleem bij css, ik wil met 4 hoek images een soort vak maken (deze heeft ook een achtergrond img) alleen ik krijg er geen padding/margin bij :S

Voorbeeld online:
http://www.worldofzelda.com/V2/index.htm

css:
http://www.worldofzelda.com/V2/layout.css

Plaatjes van hoe ik het wil hebben:

en

Nu staat er even tekst overheen omdat ik daarmee alleen kan kijken of de margin/padding werkt. Want als ik een plaatje pak valt die helemaal over de andere "hoek" images en dan heeft het dus weinig zin

Het is dus de bedoeling dat dat ene plaatje een top en een bottom margin heeft alleen dit werkt niet, en in het andere vak met de screenshots moet ik dus screenshots zelf kunnen typen bovenaan (staat nu in de image alleen ik wil het zelf kunnen typen) en ik moet de 4 screenshots uit de database halen enzo op die manier neer laten zetten doormiddel van css (margin of padding gebruiken is al genoeg alleen het werkt niet :S)
Bvd

gr Leo
Misschien dat je met positions kan gaan werken ?

position: absolute;
top: ...px;
left: ...px;
Zover ben ik nog niet met css, ik moet iig bij het screenshot gedeelte een div hebben waarbij ik dus de naam van het "vak" kan typen (screenshots movies, stats etc.) en daarna ook nog eens 4 screenshots positioneren, ik weet niet of ik het miss anders moet doen, nu gebruik ik 4 images en 1 achtergrond image, maar miss dat ik alleen een top en bottom image moet maken en een achtergrond image, zodat het makkelijker werkt. de breedte staat iig vast, die hoeft niet meer of minder te worden.

En ik ben toch maar met css begonnen omdat ik eindelijk inzag dat het simpel is, op een paar dingen na dan :P

misschien dat iemand meer kan uitleggen over dat position gebeuren, want uit die tutorial op de site kom ik ook niet ver, en miss dat anderen een beter/andere oplossing weten.

iig bedankt michel, ik ga eens kijken hoe dat in zijn werk gaat!
Njah ik had die screenshots ook gewoon dus in een DIV gedouwt en die divjes apart positioneren
bijv:

#zelda
{
border: 1px ridge #000000;
background-color: #96b7d7;
font-size: 10 px;
background-image: url('logomer.bmp');
font-Family: Tahoma, Verdana, Arial;
overflow-y: visible;
overflow-x: visible;
position: absolute;
left: 0px;
top: 600px;
height: 22px;
width: 1004px;
}

Met de 1px border kan je ff checke... of alles wel goed staat... :) suc6:)
Dus met dat stukje css zou ik moet spelen, alleen moet ik elke image een aparte div geven, of gewoon alles in 1 div? En is dat de css voor de image :P? (heb miss al een beter idee, even kijken of dat werkt)

Edit: heb het al gevonden, ik had ipv een nieuwe div een <span> gedaan en dan werkt een padding/margin natuurlijk niet! :P

Reageren