Ik ben bezig om een helpdesk systeem te schrijven.
Verschillende onderdelen werken al perfect, behalve het updaten. Stel dat ik een klant wil bewerken of een storing wil bewerken dan lukt mij dit niet. Heb al hulp gezocht bij phpfreakz.nl maar die konden mij ook niet goed helpen.

Ik heb een pagina waar je een klantnummer opkunt geven een klant_id.

vanuit deze pagina wil ik de gegevens kunnen opvragen (dit werkt al) maar nu wil ik deze dus ook rechtstreeks kunen bewerken. Dus ik typ een nummer in en vervolgens wil ik de gegevens in velden zien, en dan bijv op wijzig kunnen klikken op de gegevens op te slaan.
Wie kan en Wil mij helpen...

Alvast bedankt
hoever ben je zelf al gekomen, is niet zo bar ingewikkeld. je maakt een zoek query aan de hand van je nummer. die vul je in je velden van je formulier met value en als je ergens wat wil weizigen dan maak je een update query.
dat eerste lukt allemaal wel met de waardes in de velden krijgen maar dan het updaten lukt gewoon niet.

<?php
$klant =$_POST["klant_id"];
$bedrijfsnaam =$_POST["bedrijfsnaam"];

$result = mysql_query("Select * from klanten where klant_id='$klant'") or die (mysql_error());
?>
<?php
While ($rij = mysql_fetch_array($result)){
		$bedrijfsnaam = $rij ['bedrijfsnaam'];

}
?>
<form action="<?php echo ($_SERVER["PHP_SELF"]);?> "method="post">
<input type="hidden" name="klant_id" value="<?php echo ($_GET["klant_id"]);?>">
Bedrijfsnaam: <input type "text" name="bedrijfsnaam" value="<?php echo ($bedrijfsnaam);?>" size"30">
<br> 
<input type="Submit" value="Bijwerken">
</form>
Als je gewoon deze syntax aanhoud moet het goed komen:

<?php
$kwerie = "UPDATE FROM klanten SET klant_naam = 'Henkie' AND klant_penis_formaat = 12 WHERE klant_nummer = 949874";
mysql_query($kwerie);
?>
suc6
En lukt het je al????

Reageren