hey mensen, ik zit met 2 probleempjes, en dacht.. waar kan ik beter advies krijgen dan op phphulp? =D (mocht 1 hiervan eerder gevraagd zijn, dan mag je me verwijzen naar de pagina ervan)

anyway.. dit zijn ze:

1) dat je naar een bepaalde pagina kan gaan ALLEEN via een bepaalde link uit het menu, dus dat het onmogelijk is om op die pagina te komen als je die link in de adressenbalk invult.

2) wat kan ik doen tegen cookieloggers? (ik ben bezig met een spel en daar heeft iedere gebruiker een profielenpagina en ik heb bij andere spellen gezien dat mensen een cookielogger op hun profiel installeren waarmee ze de sessie-id's te weten kunnen krijgen)

nja.. hartelijk bedankt dan maar.. =)
1. Gebruik een goed login systeem...

2. Ip opslaan in db
hmm.. voor de 2de heb ik nu een oplossing, bedankt.. maar.. "Gebruik een goed loginsysteem"? nja.. onduidelijk zijn is gelukkig niet strafbaar.. en weet je dan waar ik zo een "goed login-systeem" kan vinden?
waarom niet zelf maken?

gewoon een sessie aanmaken, en op die beveiligde pagina een controle neerzetten voor de juiste rechten die in de sessie opgeslagen staan, eventueel kun je nog een tweede controle doen op ip, cookie of wat dan ook.
je begrijpt het niet.. never mind..
Mo een link maken dat via alleen via een link aan te klikken is niet mogelijk. Zorg dat ze moeten inloggen. Bij voldoende "rechten" laat je het bestand downloaden...
Hier in de scriptlibrary staan nog wel een paar loginsystems...

Reageren