Let erop dat een Linux besturingssysteem case sensitive is, dat wil zeggen dat je moet letten op hoofdletters en kleine letters. Een variabele met de naam ditiseenvariabele is iets anders dan ditIsEenVariabele.
Op Windows is het niet hoofdlettergevoelig (maar PHP weer wel, dus mogelijk heb je hier niks aan ^^ )
Hier hetzelfde script als van Arjan, maar dan met de variabelen in de query buiten quotes, tussen enkele quotes ( ' ) wordt niet geparsed en sql zoekt dus op een rij waarbij de inhoud van paswoord "$paswoord" is en niet gelijk aan de inhoud van $paswoord.
Probeer om deze reden altijd variabelen buiten quotes te houden. Het helpt je overigens ook nog eens bij debuggen.
<?php
function checkLogin($emailadres, $password)
{
$paswoord=$password; //md5($password);
$sql = "SELECT klant_id, email FROM Klanten WHERE email = '".$emailadres."' AND paswoord = '".$paswoord."'";
$result = mysql_query($sql);
@robert, volgens mij tellen alleen de quotes die je gebrui,t om het begin en het einde aan te geven als 'de beslissende quote'. Dus op zich zou dat van Arjan wel werken.
@guido
Misschien is het nog even handig om te kijken naar [php]md5[/php] en [php]addslashes[/php].
@robert, volgens mij tellen alleen de quotes die je gebrui,t om het begin en het einde aan te geven als 'de beslissende quote'. Dus op zich zou dat van Arjan wel werken.
Ik heb het even getest en je hebt gelijk, het werkt zo ook wel. De 1e reden valt dan wel weg, maar voor debuggen en dergelijke kan je op "mijn" manier veel gemakkelijker de variabelen terugvinden.