ik heb een registratiescript waar dus iemand (als alles goed is) wordt toegevoegd in de database

dit is geregistreerd.php

<?

include('database.php');

$loginnaam = $_POST['loginnaam'];
$spelersnaam = $_POST['spelersnaam'];
$wachtwoord = $_POST['wachtwoord'];
$regip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
$email = $_POST['email'];
$positie = $_POST['positie'];
$code = rand(100000,999999);
$spelersnaam =  ucwords($spelersnaam); 
//geeft Voornaam Achternaam

$bericht = "Bedankt voor je registratie bij Football Carriere Manager.
Je hebt je aangemeld met de volgende gegevens: 
Loginnaam: $loginnaam
Spelersnaam: $spelersnaam
Wachtwoord: $wachtwoord
Klik op de volgende link om je account te activeren: http://www.members.lycos.nl/fcm/activeren.php?code=$code";

$sql = "SELECT COUNT(1) FROM gebruikers WHERE loginnaam='".$_POST['loginnaam']."'";  
			        $bestaat = mysql_result(mysql_query($sql),0);  
			        if($bestaat == 0)
                                {

$database_query = "INSERT INTO gebruikers (regdatum, loginnaam, spelersnaam, wachtwoord, regip, email, positie, sitelevel, forumlevel, clublevel, actief) values (NOW(), '$loginnaam', '$spelersnaam', md5('$wachtwoord'), '$regip', '$email', '$positie', 1, 1, 1, '$code')";

mysql_query($database_query);

mail($email,"Activatiecode Football Carriere Manager",$bericht,"From: Football Carriere Manager \n");

}
else
{
print("Die loginnaam bestaat al");
}

?>

in de database staan de volgende velden:
id regdatum login loginnaam spelersnaam wachtwoord regip positie email sitelevel forumlevel clublevel clubid clubnaam actief forumposts avatar wedstrijdenseizoen gewonnen gelijk verloren

de gebruiker wordt keurig toegevoegd, er wordt alleen een rij teveel in gezet.
de eerste rij zijn gegevens etc van de gebruiker, in de tweede staat helemaal niets, behalve dat hij een extra ID in beslag neemt.
er wordt echter wel een code in de tweede rij gezet, die anders is dan de eerste.
als wachtwoord is een leeg veld ge*MD5*'t (?!)
ik hoop dat iemand er iets mee kan, mijn database wordt 2 keer zo vol als de bedoeling is
Ik denk dat je emailtje door de meeste internetproviders geweigerd word.. Dit omdat je geen headers hebt toegevoegd.. En een isp wil graag weten waar de mail vandaan komt..
de mail komt bij de meeste gewoon aan maar waarom dan die dubbele database invoer?
Wat voor type is het veld 'actief'?
actief is int(7)

Reageren