ik heb alle websites gelezen en ze zeggen allemaal zelfde. Ik deed alles correct en ik krijg altijd die scherm om wachtwoord in te voeren maar t blijft foutief. Dus ff op rijtje zetten.

==> .htaccess en .htpasswd moeten in het directory staan waar die directory beveiligd moet zijn. Klopt ?

==> ik zit nu in directory www en het map dat ik wil beveiligen zit op directory www/Eindwerk/Files en require administrator is gelijk aan die gebruikersnaam. Klopt ?

AuthUserFile Files/.htpasswd
AuthName "SECURITY"
AuthType Basic
<limit GET POST>
require administrator
</limit>

==> daarna heb ik via Command Dos een .htpasswd aangemaakt op deze manier

htpasswd -c .htpasswd administrator

en dan nieuwe paswoord invoeren. Klopt ?

==> daarna heb ik die .htpasswd in het map gezet dat het beveiligd moet worden

==> In http.confg het .htaccess gebruik toestaan met Allow overrides Allow of zoiets.

Wat doe ik dan fout :s

AuthUserFile Files/.htpasswd moet zijn
AuthUserFile www/Eindwerk/Files/.htpasswd
Wat hij duidelijk probeert te maken: Je moet het complete pad naar je .htpasswd file opgeven, alleen dan wel je lokale absolute pad. Dus bijvoorbeeld:
C:\server\Apache2\htdocs\beveiligd\.htpasswd

Of het je lokale pad moet zijn weet ik geen eens, maar bij mij werkt het op die manier.
Je moet je .htpasswd nooit in je htdocs-directory zetten, maar altijd op een plaats waar je niet via je browser bij kunt komen. Zelf zet ik hem meestal in dezelfde directory als httpd.conf, dus bijvoorbeeld in C:\Apache2\conf\.htpasswd of in /usr/local/apache/conf/.htpasswd, of wat dat ook.

Als je in je AuthUserFile-directive een relatief pad gebruikt, zal Apache dat zien vanaf de ServerRoot. Ik vind het zelf altijd duidelijker om een absoluut pad te gebruiken.
ik kan geen absoluut pad invoeren anders geeft het webserver een interne fout aan :s
maarten schreef op 20.05.2006 10:49
ik kan geen absoluut pad invoeren anders geeft het webserver een interne fout aan :s

En welke fout is dat. Is het path dan dus misschien niet juist.
nu werkt het mijn absolute path wel, maar het combinatie van paswoord en gebruikersnaam blijft maar verkeerd :(

ik ben 100% zeker dat ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord geschreven correct genoteerd heb
Ik ken dit niet, kan ik dus niks over zeggen.
<limit GET POST>

Maak van dit
require administrator
eens dit
require valid-user
JAAA het werkt, merci :d
Ok mooi, succes met de verdere ontwikkeling.

Reageren