Ik ben bezig met een heel eenvoudig formuliertje. Met maar 2 velden: "nummer" en "prijs".

Alleen van die velden staan er ongeveer 20 onder elkaar. (dus 20x dezelfde velden).

Hier kan je dan nummers en prijzen invullen en vervolgens in een database zetten.

Het schrijven naar de database is geen probleem. Alleen hierbij komt alleen het laatste nummer en prijs erin te staan en niet alle nummers er prijzen ervoor.

Kan iemand mij vertellen hoe ik het voor elkaar krijg om ieder veld nummer en prijs in de tabel wordt geschreven in de database?

Je hebt de namen 'nummer' en 'prijs' gekozen: name="nummer" en name="prijs". Maak daar eens van:
name="nummer[]" en name="prijs[]"
Hiermee maak de arrays nummer en prijs aan. Deze staan vervolgens weer in de array $_POST (of GET). Met een foreach() kun je vervolgens de array doorlopen en iedere keer een query uitvoeren.

Geef eens een print_r($_POST['nummer']); om de inhoud van de array 'nummer' te bekijken. Op basis van de sleutel die hier bij hoort, kun je ook de juiste sleutel aanwijzen in de array 'prijs'.

Veel succes!
Bedankt voor de uitleg.
Klinkt ingewikkeld, maar ik ga proberen of ik dit voor elkaar ga krijgen.

Bedankt!
Ik ben ermee bezig geweest, maar het lukt mij niet. Ik heb ook nog wat ander geprobeerd, maar ook dat lukt niet. Ik zal hieronder mijn code neerzetten zonder de array etc.

Zou iemand er naar kunnen kijken?
Als je dus op de knop "Toevoegen" klikt moeten alle velden in de nieuwe tabel geschreven worden. Die 2 velden hebben dus steeds dezelfde naam. Met die array kom ik er niet uit.

<?

include("config.php");

$sql = "SELECT * FROM winkel";
$query = mysql_query($sql);
$result = mysql_query($sql);

if (mysql_num_rows($query) >= 1)
{
// loop door $row welke een array is met alle resultaten van de query
while ($row = mysql_fetch_array($query))
{

echo"
<tr>
<td width=\"50%\"><font size=\"2\" face=\"Verdana\">Artikel nummer:&nbsp;<input type=text name=artikel_id value=$row[artikel_id] size=10></font></td>
<td width=\"50%\"><font size=\"2\" face=\"Verdana\">Prijs:&nbsp;<input type=text name=prijs value=$row[prijs] size=10></td>
</tr>";
}

}
else
{
echo "Er zijn geen resultaten gevonden";
}

En het 2e bestand waarna verwezen wordt is:

<?
include("config.php");

$sql="CREATE TABLE klant (artikel_id VARCHAR(20) NOT NULL, prijs VARCHAR(20) NOT NULL)";

$sql = "INSERT INTO klant (artikel_id,prijs) VALUES (,'".$_POST['artikel_id']."','$prijs')";

?>

Reageren