Ik ben bezig met een serverlist (op het moment alleen CoD2) Nou weet ik wel wat van php, alleen niet altijd genoeg om zo even een regeltje te tikken die doet wat ik wil ;-). Het gaat nu in iedergeval om het feit dat als ik iets echo vanuit een variabel in een table..stel bijvoorbeeld de scores... om ze dan door het script zelf van hoog naar laag eruit te gooien in plaats van zomaar (random?) neer te kwakken. Wat in prencipe nog beter zou zijn is dat mocht ie het alsnog zo random neergooien dat ik(of de user) dan via een link alsnog netjes de hoogste/laagste score's.. meeste/minste spelers... etc kan laten echo'en. (dat laatste zou ik liever willen maar whatever's possible right :) )

Zou iemand mij misschien een beetje op weg kunnen helpen zodat ik de rest zelf een beetje kan uitvissen?

Alvast bedankt!

Mvg, Kevin

P.S.
Zou iemand nog niet helemaal begrijpen wat ik bedoel.. Op deze manier gooi ik de score en ping eruit, nu dus nog georganizeerd krijgen ;/
here we go..

*script*

echo " <tr>
<td class='players_row'><font size=2> $player[name] </td>
<td class='players_spacer'><font size=0> <br /> </td>";

if ($list_show_score) { echo "<td class='players_row'><font size=1><font color=#575555> $player[score] </td>"; }
if ($list_show_ping) { echo "<td class='players_row'><font size=1><font color=#575555> $player[ping] </td>"; }

echo "</tr>\r\n";
}

*script*
Haal je alles uit een mysql tabel ??
Nope hij leest van een .dat file.
Totaal geen sql involved :)
ik kan wel even een line uit die .dat hier neergooien mocht dat helpen? Weet alleen niet de command voor scriptframe hier op de forums? Want die line is beetje lang... laat de forum table beetje extra (teveel) uitrekken...;P

edit* nvm :)

a:10:{s:7:"gamemod";s:11:"callofduty2";s:8:"hostname";s:39:"[TB]ThaButchers COD2-Server 1.2 *fixed*";s:7:"mapname";s:11:"mp_burgundy";s:7:"players";i:15;s:10:"maxplayers";s:2:"24";s:8:"password";b:0;s:6:"status";b:1;s:2:"ip";s:14:"84.244.130.239";s:4:"port";s:5:"28960";s:8:"gametype";s:11:"callofduty2";}

Daar hebben we een FAQ voor.
[ignore]
[/ignore] dus...

Je moet er gewoon voor zorgen dat je eerst alles in een array krijgt (wat je zo te zien dus al hebt), en dan
<?php
sort();
?>

Edit
Oke, gewoon sort() dus :D
Oke ik zal eens gaan knutselen, en sorry over die [-code] lijntje ik was net geupsigned was dus nog in de faq aan het rommelen :) vond de code net voordat je reageerde.

In iedergeval zeer bedankt! ;-)
Ik vraag me trouwens nog wel iets af, is het zowiezo nodig om in een array te zetten.. of zou het ook zonder kunnen?
Het voordeel van een array is dat sorteren veel gemakkelijker gaat. Als je MySQL zou gebruiken in plaats van een .dat file, zou het er op elke volgorde uit kunnen laten rollen die je wilt.
hmmm... probleem is alleen dat ik niet weet hoe ik het helemaal moet omgooien naar sql. Heb wel inderdaad ervaring ermee dat het een stuk makkelijker zou zijn maarja... ;/

Reageren