Ik heb mijn vader een domeinnaam (+ toebehoren) cadeau gedaan. Hij wil graag een 'eigen' weblog waar hij zijn gal kan spuien en waar mensen dan op kunnen reageren. Tsja...

Hoe pak ik dit aan? Ik ken zover het fenomeen 'weblog' enkel als 'gratis' aangeboden door diegene die daar behoefte aan heeft en als iets dat je niet hoeft te installeren of zo, maar dat gewoon 'online' staat.

Maar zou niet weten 'hoe ik nu een weblog op het domein van mijn vader krijg'?!?

Hij is een digibeet, ouderwets, wantrouwend doch erg nieuwsgierig! En ik probeer hem zo goed als dat gaat wegwijs te maken op het wondere web.

Omdat hij geen 'gek' emailadres wilde (zoals @hotmail of @gmail of zo) hebben we besloten een domein aan te vragen zodat hij zijn 'eigen' unieke emailadres zou hebben.

Ik ben ook bereid erg ver te gaan als het op leuk aankleden aankomt, maar de basis moet een weblog zijn op zijn eigen domein...

HELLUP!
Wordpress is denk ik de beste
Je zoekt dus gewoon een blogsysteem?
Een blogsysteem is niet anders dan een editor. Voor een makkelijke editor: FCKeditor (ff googlen). Die moet je dan configureren en kan heel makkelijk naar een database of textfile schrijven... Je mag mij wel even mailen, dan kan ik je evt helpen.
Ik ga al het genoemde even langs!

En 'gewoon een blogsysteem'...Voor mij is het de eerste keer, maar ik denk er wel uit te zullen komen....Maar mijn vadertje...Het moet zelfs voor hem eenvoudig zijn.

Ik meld mij z.s.m. weer!
Ben'k weer...Ik ben begonnen met WordPress en moet zeggen hier mijn hoop op te hebben gevestigd.

Het lijkt allemaal makkelijk aan te passen en ook uit te leggen aan mijn vader.

Als het online is zal ik het hier plaatsen ter kritiek.

I'll be back!
ik heb een weblog gemaakt met postnuke.. ook al zegt men dat het niet al te veilig is maar toch ik vind het wel leuk om mee te prutsen alles is volgens mij open source en daar heb ik mijn begin /beginselen van het php ook geleerd.

Je kan zelf dingen toevoegen of eerst zelf in elkaar vlansen om bv makkelijker een verhaal te posten en dat dan weer gebruiken op weblog. ik heb me er best mee vermaakt . ook al doe ik er nu nix meer mee patatzak.nl is waar het staat
ja wordpress idd
gewoon het stylesheet hier en daar aanpassen en knallen maar

Reageren