Ik zoek zo nu en dan PHP-hulp bij iets wat waarschijnlijk voor de meesten hier veel te eenvoudig, maar toch...

Als ontwerper/schrijver ben ik nu met een project bezig om een soort boek in site-vorm te maken over een nogal vaag onderwerp: schoonheid (www.b-u-t.info).

In die site wil ik op een paar plaatsen een vraag-form opnemen. Ik weet dat ik daarvoor PHP nodig heb en ik heb geprobeerd om me daarin te verdiepen, maar kom er toch niet goed uit. Kost godsveel tijd voor een paar hele kleine zaken. Ik kan wel wat HTML-en, maar daar blijft het dan ook bij. En al die kant en klare scripts zijn vaak ook behoorlijk gecompliceerd. Het is gewoon duidelijk niet mijn vak.

Is er iemand waar ik zo nu en dan tijd heeft om te helpen, een concrete tip te geven of een vraag te beantwoorden? Zou daar erg mee geholpen zijn!
je zou je vragen altijd gewoon hier kunnen stellen.
antwoordt komt dan vanzelf wel.

Mvg,

Erik
Is een idee. Dit is wel een project 'under construction' dus ik denk dat ik wel meer vragen tegenkom, maar nu zit ik hier mee.
Ik heb een miniscriptje in elkaar gezet dat het basiswerk doet: een email met de respons versturen.
Alleen na het versturen gaat de pagina op blank. Ik wil in hetzelfde venster van het betreffende frame een reactie/bedankpagina tonen. Ik vermoed dat dat kan, alleen geen idee hoe.
Alvast bedankt voor tips.

=================================

<?
//begin config
$jouwemail = "[email protected]";// Het emailadress waar het emailtje naar toe moet. je eigen emailadres dus
$jouwonderwerp = "B-U-T reply: Beauty [E]"; // Het onderwerp voor het emailtje naar van eigen site
//einde config

if(!empty($_POST['submit']))
{
$headers = "From: " . $jouwemail . "<" . $jouwemail . ">\n";
$headers .= "X-Sender: <" . $jouwemail . ">\n";
$headers .= "X-Mailer: PHP\n";
$headers .= "X-Priority: 3\n";
$headers .= "Return-Path: <" . $jouwemail . ">\n";
$mailmsg = "
Is beauty something to laugh about?
bericht:
" . $_POST['bericht'];
mail($jouwemail, $jouwonderwerp, $mailmsg, $headers);
}
?>

===============================

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>1</title>
<LINK HREF="../format-rightpage_1.css" REL="stylesheet" TYPE="text/css">
</head>

<body class="page_4e">
<p class="header">Questionmarks</p>

<div class="bodytext">

<form action="../respons/4-E_Beauty.php" method="post">
<table>
<tr>
<td style="text-align: left; vertical-align: top;">
<b>Is beauty something to laugh about?</b></td></tr>
<tr>
<td><textarea name="bericht" rows="6" cols="40" ></textarea>
</td></tr>
</table><br>
<input type="submit" value="Send" name="submit">
</form>

</div>
</body>

</html>
dan voeg je na de mail de pagina toe wat je wilt laten zien

dus na regel 19 van de php
En bij dat soort dingen loop ik nu gewoon vast.
Ik heb de URl in dat script gepropt, met en zonder HREF-codes, maar ik vermoed dat er een PHP-opdracht voor moet. Ik krijg namelijk gewoon foutmeldingen over punten die er niet horen te staan (b.v. ../dir etc om aan te geven waar dat bestand staat.
als je wat wilt weten kan je mij ook altijd op msn aanspreken
MSN lijkt mij geen goed plan, op dat moment kunnen andere er namelijk niks van leren. Daarbij, wie zegt dat jij voldoende (goede) kennis hebt om hem te kunnen helpen?

Een header location lijkt mij ook niet echt de perfecte oplossing.

Persoonlijk zou ik kijken of die mail() gelukt is ja of nee, en aan de hand daarvan een echo in het beeld te drukken.

Maareh, kijk of de $_SERVER['REQUEST_METHOD'] een GET is, zoja een versturen, zo nee het formulier.

Reageren