Hallo,
ik ben de afgelopen tijd op mijn stage bezig geweest met een intranet.
Daar heb ik veel aan toegevoegd que onderdelen;
voor de gebruiker (algemeen)
- debiteuren/artikelen database raadplegen
- Agenda
- mogelijkheid om verschillende soorten rapportages in te voeren en te bekijken
voor het systeembeheer
- Printerinventarissysteem
- Links naar hulppagina's (PHPhulp, hotscripts, etc)
- loggegevens van zoekopdrachten
- PHPMyAdmin
- Invoeren en bekijken van netwerkstoringen
Nu heb ik geen idee wat er nog meer bij kan.. :)
hebben jullie misschien ideeen uit ervaring?
Wij zijn; een middelgroot bedrijf welke ketelinstallaties etc. voor de tuinbouw levert.
We hebben een afdeling administratie, service, productie en inkoop
Vaak helpt het om een dag of 2 dagen op de verschillende afdelingen mee te draaien, ik heb zoiets dergelijks ruim 2 jaar gedaan :)
- Offerte-generator? Je hebt vast een koppeling met een producten-backbone o.i.d.?
- Service-beheer? Klanten met ketels krijgen onderhoud, wordt dit ergens geregistreerd of kan dit worden teruggezocht.
- ToDo, een soort takenlijst / agenda waarin je items aan kunt maken en eventueel toe kan kennen aan andere gebruikers.
- Smoelenboek, makkelijk telefoonboek-achtig iets waarin de werknemers gegevens over elkaar kunnen vinden (telefoon / functies / evt. foto).
- Met een productie-afdeling heb je vast en zeker ook een reparatie-afdeling, je zou de reparaties kunnen bijhouden (koppeling met klant en product-beheer etc).
- offertes worden gegenereerd door een visual basic script en opgeslagen als word-document, welke via het intranet bewerkt, bekeken of geprint kan worden
- service beheer bestaat al in de vorm van rapportages welke ingevuld worden dmv forms
- takenlijst is er al in de vorm van een agenda
- Smoelenboek is niet echt noodzakelijk in dit bedrijf
- reparaties lopen via de serviceafdeling door de servicemonteurs wat ook bijgehouden word dmv rapportages :)
:) bedankt voor je reactie, ik hoop op nog meer!
groetjes
Owja, als ik me niet vergis maakten jullie gebruik van Exchange? Misschien dat je daar nog wat mee kunt koppelen, adresgegevens ofzo, webmail etc...ik noem maar iets.
binnen het bedrijf word gebruik gemaakt van outlookprofielen en is de exchange van buitenaf ook bereikbaar via webmail, maar dit willen ze loshouden van het intranet :)
edit;
wel willen ze nu een lijst met mailadressen binnen het bedrijf :) (bedankt voor het idee!)