bonjour allemaal,

ik heb een layout gemaakt en ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie ervan vinden. Het is geen complete site, en dat wordt het niet.

Het wordt een klein cms die ik later nog wil gaan uitbreiden. Hier de url

http://www.haselager.eu/sem

(de naam sem slaat trouwens op mn hond =) was te lui om een ingewikkelde naam te verzinnen)

meer ruimte tussen paragraven

geen duidelijke navigatie

licht grijs moeilijk te lezen als hoofdtekst
hoe zou volgens jou de navigatie beter kunnen..

die andere punten ga ik meteen wat aandacht geven

danke!

edit: layout is geupdate n.a.v. bovenstaande argumenten.
Het probleem met je navigatie is dat deze niet op een logische plaats zit. Navigatie zit altijd in een hoek, en niet middenin. Simpelweg omdat het het belangrijkste is.

Misschien is het ook een idee om kolomen te gebruiken, daar wordt je tekst een stuk leesbaarder van. Dat in combinatie met volledige regellengte benutten zoals ze op tweakers.net doen (ben css-selector even vergeten) geeft ook nog een erg professionele look.

En misschien dat je nog een mooi effect berijkt als je de hoekjes van je footer nog een beetje afrond, dat past dan weer mooi bij het ronde van je logo en het gele blok.

Ik zou trouwens ook bij je links in je navigatiedinges de padding-left iets hoger zetten. Waneer je nu een wit vlak bij het hover-gebeuren krijgt zit je tekst bijna direct tegen de rand aan, en dat staat een beetje onverzorgt.

Verder ziet het er wel professioneel uit. Je voorpagina van je website (of meer dat wat zegt dat er ooit nog een webpagina zal komen) ziet er eveneens erg goed uit, zoniet beter! Mijn complimenten!
Dat geelig menu is duidelijk maar dan staan er nog twee knoppen New en Back. Waar zijn die voor.
Moet er geen submenu bij?
@ jelmer : dank je wel voor de opbouwende kritieken, kan er zeker wat mee!

@ webmakerij : bij mijn vorige cms die ik heb gemaakt heb ik 2 knoppen die bij alle modules voorkwamen, dat is de back button om terug te gaan naar de vorige pagina en de new button, deze zie je niet altijd.. alleen als je de rechten hebt om (in deze versie) een nieuwe vechter aan te maken, dus simpel gezegd om een nieuw record aan te maken.

@iedereen : is het misschien beter als de foto en de navigatie omgedraait worden? als je naar de foto kijkt zie je dan iemand die in het bos achter zijn notebnook zit? ik twijfel een beetje of dit niet goed benadrukt wordt.
De vormgeving spreekt mij zeker aan, die kleur geel is alleen niet mijn favoriet. Maar dit is een kwestie van smaak.

Wanneer je veel tekst op je pagina hebt staan, pas dan de line-height iets aan. Maak deze wat groter waardoor er meer witruimte tussen de regels komt. Het is dan beter te lezen. En een groter contrast tussen de voor- en achtergrond maakt het eveneens beter leesbaar.

Met een pre-load kun je de reactietijd van de next- en previous-buttons verbeteren. Geef ze tevens een alt en een title mee, dan snapt iedereen wat deze knoppen doen wanneer men met de muis er overheen gaat.
Jelmer schreef op 26.05.2006 16:46
Dat in combinatie met volledige regellengte benutten zoals ze op tweakers.net doen (ben css-selector even vergeten) geeft ook nog een erg professionele look.

Jij doelt hier op?
text-align:justify;
Ja, daar doelde ik op :)
Footer, buttons en linheight zijn veranderd!

Er zitten echt dingen bij waar ik wat mee kan (Y)

de lorum ipsum text gaat uiteraard weg! dit ga ik ook nog leuk proberen op te maken.

danke!

Reageren