Op mijn huidige site (www.gbswemmel.be) staat een kalender (zie linkerkant) die je kan aanpassen met een gekregen login. Omdat de persoon die deze site programmeerde in asp zijn werk niet verder wenst te zetten, zal ik deze taak over moeten nemen. Helaas ken ik totaal niets van ASP of PHP (vanaf september volg ik wel cursus PHP omdat de site verhuist naar een linuxserver en we met onze asp-scripts dus niet veel meer zijn). Ik zal er echter wel voor moeten zorgen dat anderen met een login op een eenvoudige manier de kalender kunnen aanpassen. Ik dacht dat dit via PHP kon. Kan iemand mij hierbij helpen? Bestaan er scriptjes die ik aan mijn html kan toevoegen of is het iets moeilijker dan dat?
Hoe kan ik het best "starten" om mijn website in PHP te maken, rekening houdend dat ik een complete beginner ben die enkel wat HTML kent?
Gebruik de zoek functie voor de scripts eens. Misschien staat er wat leuks tussen.

Maar zonder PHP kennis wordt het zeker lastig.
Voor een leuk kalender script raad ik je Epoch calender aan, deze is crossbrowser, xhtml valid en in het nederlands! :)
@Roland

Waar kan je die vandaan halen? Kan je aub een link posten, ik was al aan het googlen, maar er zijn veel pagina's waar je hem niet van kan downloaden.
ik zoek m op! eerst ff een topic plaatsen over iets anders :D
http://www.meanfreepath.com/ dat is de url! voor de nederlandse vertaling kan je mij aanspreken die heb ik gemaakt (A)

sorry voor het posten van een double maar de gene die de headlines watchen zien nu dat er weer gepost is.
Ik neem aan dat de TS een mogelijkheid om activiteiten te plaatsen. Dit is alleen maar een JS script die de calender weer geeft. Maar het ziet er mooit uit.
sorry khad het verkeerd begrepen, dit is wat jij zegt alleen een js kalender niet met enige mogelijkheid om activeiteiten o.i.d te plaatsen.
Een kalender is toch makkelijk te maken.

Simpele query waarmee je iets in de database toevoegt doormiddel van date functie in mysql. Daarna het er enkel weer uit halen. Kind kan de was doen!

Dus verdiep je een dag in queries uitvoeren m.b.v. php en mysql en het zou al moeten lukken.

http://www.kartfanatics.nl/?p=kalender

Dat heb ik zelf. Iedere geregistreerde gebruiker kan iets toevoegen. Wijzigen kan niet maar dat is niet zo heel moeilijk te maken maar vond het voor mijn site nog niet nodig. Die kalender toont alle events van de aankomende 365 dagen.

Reageren