Hallo,
Ik heb een website draaien op gehoste webspace. Ik heb thuis al wat dingetjes gedaan met php, en qua php code gaat ik het al aardig.
De problemen zijn nu echter begonnen bij het online zetten van alles wat ik thuis heb gemaakt. Zo had ik een simpel upload scriptje gemaakt dat thuis prima werkt, maar zodra het online staat werkt het dus niet.
Nu heb ik al wat over en weer gemaild met de de mensen waar ik mijn site heb draaien, en die geven mij het adviezen waar ik niet zoveel mee kan. Zo zou php op safe mode moeten staan. Dat hebben zij voor me gedaan, maar hoe ik dat nou zelf had kunnen doen.. geen idee.
Uiteindelijk werkt het iig nog niet en ik weet niet precies waarom niet. Ik kan bijvoorbeeld ook het php error log niet vinden. Om nog maar te zwijgen over het vergelijken van instellingen van thuis met online.
Ik heb thuis phpdev draaien. Voornamelijk omdat ik zelf php met apache i.c.m. MySQL niet geinstalleerd kreeg.
Wat ik nou uiteindelijk wil is een goede site/tutorial waar een beetje duidelijk staat uitgelegd hoe dit soort dingen werken. Ik ken wel de grote php sites zoals bijvoorbeeld php.net. Maar daar zie ik al snel door de bomen het bos niet meer.
En als iemand een 'kant en klare' oplossing heeft voor me wat betreft dat uploaden van bestanden zou die mij heel blij maken, want dan kan ik alvast weer een heel stuk vooruit.
385 views