wat zijn de voor- en nadelen om een aparte tabel te maken voor een login en paswoord?

is er kans dat bij een gelijktijdige registratie van 2 of meer gebruikers de tabellen met user-informatie en login-gegevens niet meer overeenkomen als ik niet met foreign keys werk en me enkel baseer op de auto-nummering id's?

De vraag is; waarom zou je dit doen? Het klinkt alsof je nu een 1-op-1-relatie wilt maken, dit is eigenlijk nooit aan te raden. Met PK/FK-relaties is dit wel af te dwingen zodat je data in ieder geval consistent blijft (zie bijv. mijn artikel over MySQL+InnoDB als je MySQL gebruikt).
dat is dus ook mijn open vraag "zijn er voordelen verbonden aan een aparte login tabel?"

ik ben er allezins vanaf gestapt in de beta-versie van mijn site... maar als iemand goede argumenten heeft implementeer ik het weer
Er zijn geen voordelen verbonden aan een aparte login tabel. Je gaat alleen maar extra schijfruimte gebruiken, doordat je een 1-op-1 relatie gaat maken.
Als je gaat normaliseren, wat een heel goede methode is om te bepalen welke tabellen je krijgt, en wat er in die tabellen moet komen, zal je ook zien dat je er geen aparte tabel uitkrijgt voor de logingegevens.
nee die zijn er niet.

Reageren