ik wil voor een site meerdere layouts voorzien zodat de gebruiker kan kiezen tussen een sterk grafische layout (bv thuis) en een sobere layout (voor op het werk/trage verbinding)
steek ik die keuze het beste weg in een cookie en dan een if(keuze = sober) / else op die cookie gevolgd door een echo "blah blah stylesheet1" of echt "blah blah stylesheet2" of zie ik het te simpel?
Steek het dan weg in een sessie, Cookies zijn nog wel eens uitgeschakeld door gebruikers, sessies werken (bijna) altijd wel.
En wat je evt ook nog kan doen is wanneer de grafische layout er te lang (is naar je eigen invulling) over doet om te laden, dat die automatisch de sobere layout kiest.
ik zal sowieso gebruik moeten maken van een cookie of databaseveld aangezien de informatie van de sessie verloren gaat als de gebruiker de site verlaat, het is namelijk de bedoeling dat de laatste gebruikte stylesheet standaard toegepast wordt bij elke bezoek.
het in een veld opslaan in de database vind ik persoonlijk dan weer een beetje overdreven hoewel dit dé ideale oplossing is... ophalen bij het openen van de site, in een sessie droppen en hoppa!
database lijkt mij dus geen goeie keuze maar cookie wel,
Als jij iets in de dcatabase opslaat boeit het niet waar je het weer ophaalt (werk, thuis) overal krijg je dus dezelfde layout.
Als je cookies gebruikt dan geld dat alleen voor die pc. Dus heeft het cookie op je werk geen invloed op het cookie thuis.