Ik gebruik een upload script die een formulier gebruikt en waar de variabele $_FILES gebruikt wordt.

Wanneer ik een file groter dan 50kb wil uploaden duurt dit heel erg lang. Helaas kunnen de foto's niet geresized worden. Deze moeten in origineel formaat blijven voor de scherpte.

Kan ik dit oplossen??
De afbeelding opsplitsen in meerdere delen en dan per stuk uploaden?
Files van 50kb zouden toch geen probleem moeten geven? Het is een beetje afhankelijk van de upload die mensen thuis hebben maar een gemiddelde 56k modem zou dat in 10 seconden gedaan moeten hebben...

Op test.i-cey.net staat ook iets van een fotoupload.php, kijk eens of die wel sneller is.
Ik heb een stuk code gevonden wat goed werkt. Je Apache moet wel onder Linux draaien.

/*== CONVERT IMAGE TO PNM ==*/
                   if ($extension[1] == "jpg") { system("djpeg $imgfile >$tmpimg"); } 
                   else { echo("Extension Unknown. Please only upload a JPEG image.");} 

/*== scale image using pnmscale and output using cjpeg ==*/
                   system("pnmscale -xy 250 200 $tmpimg | cjpeg -smoo 10 -qual 50 > $imgfile");
@Ben: En wat als je geen 'pnmscale' op je linux hebt? En als 'system' commands niet werken?
@SanThe:
Ik dacht dat deze systeemfuncties standaard in Linux/Unix opgenomen waren. Heb je het ook al geprobeerd op de prompt met een jpg file?

Anders heb je altijd de GD-library van PHP nog. Hiermee lukt foto's resizen prima. Deze kun je ook installeren en in je php.ini aan zetten.

Met vmi kun je de php.ini file bewerken. X = verwijderen. I is inserten en Esc is uit de edit modus. Met Shift+Z+Z is het opslaan.

Groet
Ben
Even ophelderen: pmscale is niet (altijd) standaard meegeleverd, en zal niet standaard werken. Dan moet je eerst het programma pnmscale op je server installeren.

Ook de GD Libary van php is niet standaard geinstalleerd.
@Arend: Helemaal mee eens.

Ik heb op mijn servers nergens een pmscale staan.

Reageren