Hallo Php'ers
Ik ben al heel lang opzoek naar een startpagina script, de naam zegt mss niet zow veel... hier een uitleg:

Als vrienden op mijn server komen, zien ze alleen wit pagina met: Toevoegen.

Klikken ze daarop kunnen ze link toevoegen!
Maar vriend1 hoeft de links van vriend2 niet te zien. Dus dat startpagina wordt weergegeven op basis van IP. Ook moet er een klein plaatje bij de link. dus phphulp.nl en dan ernaast zown klein logotje van phphulp.

Zo krijgen al mijn vrienden hun eigen startpagina!
Kan iemand mij tips geven, over hoe het script te maken etc.? Ik ben "nieuw"met php ;)

Alvast bedankt ;)
kzou het script opbouwen met een MySQl database
daarin gooi je ip's van je vrienden
onder die ip's komen die links dus te staan..
en dan als script
als je dat ip hebt krijg je dat te zien...

heb nu niet zoveel tijd om te posten maar ik snap wel wat je bedoelt misschien heb je er wat aan wat ik zei.
Ik had gewoon voor een login en niet gekoppeld aan ip

Maar dan nog het is veel werk...

Theorie zit hem in:

3 tabelen

user
id / username / wachtwoord / email

links

lid / id / link / linktitel / linplaatje / cat

cat
cid / id / naam

en dan via mysql de dingen opvragen.

Zo'n script heb ik hier niet liggen kant en klaar ligen
@Eris
ik bedoelde dat met ip want hij zegt als men op de server komt krijgen ze een wit scherm te zien.
als je moet inloggen is het niet al egt meer een startpagina.
Aoi schreef op 01.06.2006 15:52
@Eris
ik bedoelde dat met ip want hij zegt als men op de server komt krijgen ze een wit scherm te zien.
als je moet inloggen is het niet al egt meer een startpagina.

1x laten inloggen, en met cookies dan.
Per IP is de grootste onzin die er is, en zal nooit goed werken.
Een ipadres is niet echt handig, mijn laptop is vrij mobiel en ik werk dus op verschillende plaatsen met verschillende ipadressen. Thuis, School, Werk, Vrienden, (kpn)hot-spots etc etc.

Toch wil je altijd je eigen startpagina bij je hebben dus ik zou gewoon werken met een login, eventueel met een leuke code in een cookie.
Ik denk dat je iets bedoeld als www.lynck.nl, en dat is aardig opgebouwd zoals Eris het zegt. Maar zo'n project is redelijk wat werk en er zijn ook bestaande versies van zoals eerder genoemd lynck en IG van Google. Volgens mij is het minder werk om je vrienden die websites aanteraden dan het wiel opnieuw uit te vinden.

Reageren