ik heb een CSS code:

textarea, select, input{
 font-family: MS Sans Serif;
 font-size: 10pt;
 background: #FFFFFF;
 border: 1px solid #C0C0C0;
}

Maar mijn probleem is een checkboxje... in Firefox zie je niks vreemds, maar met internet exploror (zoals altijd) doet ie weer heel vaag!

Met internet Exploror geeft ie (zoals in de CSS code staat) een witte rand om het vakje heen, kijk maar:
http://members.lycos.nl/twirly/login/aanmelden.php

natuurlijk wel openen met IE...

Hoe kan ik het verhelpen dat submit buttons wel naar de CSS code luisteren en checkboxjes niet?

En liever niet iets van:
.submit in de CSS en dan achter elk submit buttontje class="submit" schijven..
input { /* Hier de style van je input vakken */ }
input[type=submit] { /* Hier de style van je submit knoppen */ }

Maar ik dacht eigenlijk dat het alleen in FireFox werkte, maar weet het niet zeker, dus probeer het eens.
Een andere oplossing (behalve met een class werken wat je niet wou), is er volgens mij niet.
ik zal ff kijken met input[type=submit] en anders moet ik het met classes doen (ofzoiets)
Zoals je al zei... met Fire Fox doet ie t.. maar met Internet Exploror natuurlijk niet!
Formulieren zijn slecht op te maken, het is helaas niet anders. Ik dacht dat vooral de checkboxen, radiobuttons en options problematisch zijn.

Voor submit-knoppen kun je beter <input></input> gebruiken (i.p.v. <input type="submit" >), dan kun je ze ook opmaken in Safari. Anders blijft die weer eigenwijs doen...
kheb gewoon een aparte style.css gemaakt (een extra dus style1.css) en die bij die pagina gezet en de rest zo gehouwen.. dan is het class= etc wel te doen

Reageren