Ik heb een aantal probleempjes.
De server waar ik host is vanacht geupdate naar php5 en mysql5. Nou doet me site een beetje raar vanaf dat ik inlog. Je ziet bijv eerst het inlogscherm in het menu met daaronder 2 links "registreren" en "wachtwoord opvragen" Nou moet het inlogscherm en die 2 links verdwijnen als je bent ingelogt en komen te staan "Je bent ingelogt als..." en een aantal links zoals "Priveberichten" , "instellingen" , etc.
Wat nou gebeurt is dat ik het inlogscherm met 2 links heb. Ik log in. Inlogscherm verdwijnt maar de 2 links blijven staan. En link priveberichen enzo wordt ook niet getoond.
En zo zijn er op het forum ook een paar kleine dingetjes.
Ik draai localhost php5 en mysql4 en werkt perfect. Site heeft voor vannacht ook altijd prima op de host gedraait (php4 en mysql4)
Nou is m'n vraag hoe dit kan en wat het verschil dan is tussen Mysql 4 en 5? want aan php5 lijkt me niet dat het dan ligt.
Ik heb trouwens even geprobeert de nieuwe versie van AppServ te installeren (AppServ 2.5.5) maar ik heb nou als ik op PhpMyAdmin inlog dat er staat "MySQL 5.0.16-nt draait op localhost als root@localhost" Maar in mijn phpinfo staat "Mysql Client API version 4.1.7"
Zou iemand mij verder kunnen helpen? Of moet ik een stukje script posten?
uhh... ik log net in op het CP van m'n host. Ik zie dat het nog wel Mysql 4 is. Dan moet het wel aan Php5 liggen? of mysql data beschadigd ofzo? Ik draai localhost ook Php5 dus dan snap ik het niet.
Wat nou gebeurt is dat ik het inlogscherm met 2 links heb. Ik log in. Inlogscherm verdwijnt maar de 2 links blijven staan. En link priveberichen enzo wordt ook niet getoond.
En zo zijn er op het forum ook een paar kleine dingetjes.
Zonder code valt hier weinig over te zeggen, maar ik gok op superglobals.
Ik heb trouwens even geprobeert de nieuwe versie van AppServ te installeren (AppServ 2.5.5) maar ik heb nou als ik op PhpMyAdmin inlog dat er staat "MySQL 5.0.16-nt draait op localhost als root@localhost" Maar in mijn phpinfo staat "Mysql Client API version 4.1.7"
Let op!!! PHP en MySQL hebben NIETS met elkaar te maken, ze draaien gewoon los van elkaar. Die Client API version 4.1.7 duidt op de ondersteuning voor MySQL welke in PHP zit ingebakken, je phpinfo heeft dus niets (en dan ook echt niets) met MySQL-server te maken
Edit: Er beginnen nou langzaam dingen te verbeteren.
Ik merk nou ook dat ik in het Forum niet naar Algemeen enzo kan gaan. (Klik en er gebeurt gewoon niks, blijft op de zelfde pagina) en ik kan niet eens een topic wijzigen als admin. Ik zal even zelf verder prutsen en hoop dat het verder lukt.
Maar nou snap ik nog niet hoe het kan dat ik lokaal php5 heb en alles werkt en op de hosting niet.
Edit2: Zucht het heeft in iedergeval wel met de Super Globals te maken. Want het begint nou steeds beter te werken. Ik zal stukken maar even moeten rescripten dan en dan moet het lukken hoop ik. Bedankt!
Begin je scripts altijd met error_reporting(E_ALL); en zeker wanneer je aan het debuggen bent.
Verder controleer je niet of variabelen wel bestaan, isset() is de aangewezen functie hiervoor.
Tenslotte moet je ook je meer aan foutafhandeling gaan doen. Er is niet 1 reden om aan te nemen dat een query lukt, die gaan vroeg of laat altijd fout. Dus controleer of $query (rare naam trouwens, het is geen query maar een result) wel TRUE is.