Hi people,

Ik heb het volgende stukje script:

<div style="width:140px; height:20px; border:3px ridge white; z-index:5">
<div style="width:<?php echo $procent ?>px; height: 20px; background-color:red; z-index:7; align:left;">
<center><div style="z-index:9; width:140px"><FONT COLOR="white">Health: <?php echo $data2['health_now'] . "/" . $data2['health_total']; ?></div></center>
</div>
</div>

Maar dit werkt niet in IE, wel in FF. Weet iemand waarom dit niet werkt?

(oja, $procent is in het testgeval 93,3333333)
Wat werkt er niet in IE ? Kun je geen gebroken pixel opgeven? Het zou mij niet verbazen dat dit het probleem is. Jouw scherm kan tenslotte ook geen 93,3333333 pixels weergeven. Dat worden er 93 of 94. Gebruik de functie round() om af te ronden. Wil je naar beneden of naar boven afronden, gebruik dan floor() of ceil().
Nee, het gaat om een health bar. Wanneer ik dit in FF open, komt het rode gedeelte mooi op 2/3 van het eerste div'je. Alleen wanneer ik dit in IE open, gaat het mis, en is gewoon het hele balkje gevuld :S:S:S:S
Rond dat getal even af op 0 cijfers achter de comma met de functie round...
dus 93 is is de 93 uit de vergelijking 93 : 140, dus 66,7 procent.

Maar Frank heeft wel gelijk, je kan niet 2/3 pixel kleuren. De eenheid pixels kent geen decimalen. Het zou me ook niet verbazen dat IE hem niet meeneemt in het weergeven, het is immers een foute syntax. Er horen geen punten in width met eenheid pixels.
Nope, ook dat werkt niet in IE, wel in FF. Nog steeds gewoon helemaal gevuldt in IE.

De broncode is dan:

<div style="width:140px; height:20px; border:3px ridge white; z-index:5">
<div style="width:93px; height: 20px; background-color:red; z-index:7; align:left;">
<center><div style="z-index:9; width:140px"><FONT COLOR="white">Health: 2/3</div></center>
</div>
</div>
Jaja, ik ga weer even bumpen, want ik heb de oplossing nog steeds niets gevonden!!! :P
Je zit een DIV van 140px in een div van 93px breed, lijkt me niet egt lekker...

edit: ff beter bekeken had z-index niet gezien. Bij z-index altijd: position:absolute; er bij hebben
Dit kun je veel beter aanpakken door een gifje te maken in de goede kleur en die een breedte te geven en in een div te zetten.
oke

Reageren