Hallo mensen,

Ik hoop dat er nog mensen in staat zijn om mij te helpen op deze mooie zonnige dag! ;)

Mijn bezigheid:
Ik ben redelijk nieuw in de PHP wereld maar wil graag leren! Ik ben momenteel bezig om een eigen CMS systeem te bouwen. Het is me tot dusver gelukt om een pagina aan te maken, te updaten en te verwijderen. Dit aanmaken en updaten gaat via de FCKeditor!

Mijn issu:
Ik heb deze pagina's dus aangemaakt en de gegevens kunnen worden opgestuurd naar de database en kunnen ook weer worden gelezen uit de database! Mijn vraag is nu.. hoe kan ik de gegevens die in de database staan nu het beste weergeven?

Doormiddel van Frames? (lijkt me niet maar oke)
Doormiddel van tabellen?
Doormiddel van DIV's met CSS?

Kortom kan iemand mij vertellen hoe ik de gegevens het beste weer kan laten geven en vooral ook hoe ik dit doe!

Super bedankt alvast!

Jurgen
Het elegantst is een div lay-out met CSS, maar daar moet je wat tijd in investeren om het te leren.

Om een pagina uit je db te laten rollen kun je in je navigatiemenu dit soort links maken:

<a href="?pag=pagina1">pagina 1</a>

Als iemand er dan op klikt kun je via $_GET['pag'] ophalen welke pagina er uit de db opgehaald moet worden. Wel even iets aan beveiliging doen, want de bezoeker kan in de adresbalk invullen wat hij wil natuurlijk.
Ja ik werk alleen via ID's die door automatisch aangemaakt worden bij het maken van een pagina. Zo dus:

paginas.php?id=5

Jan,

Reuze bedankt voor je antwoord! Het is me helemaal duidelijk nu en het is zeer zeker gelukt!

PS. Ik gebruik DIV's en het valt nog best mee hoe ingewikkeld het is om te leren!
Okee, graag gedaan!

CSS Tip: ontwikkel altijd in eerste instantie voor FireFox, maar houd tegelijk Internet Explorer en Opera open om te kijken of het er daarin ook goed uitziet. Voor Mac ook zeker (laten) testen op Safari.

Reageren