Je hebt meer aan 1% hulp dan aan 100% meedelijden...

Vinden jullie dat ook? In mijn klas zeggen ze van wel :P ik vind van niet want als iedereen meedelijden met je heeft krijg je vanzelf hulp of niet?

Woopie
Zodra je hulp krijgt klopt jouw stelling niet meer. Daarbij, er is maar 0% over om hulp te bieden, en dat is nogal weinig, ik denk zelfs wat te weinig.

Daarbij, medelijden, wat heb je er aan? Je wordt er niet rijker van. Sterker nog, niemand wordt er beter van! Van hulp krijg je meestal een goed gevoel. Medelijden niet. Medelijden lost ook niets op, want het is een soort 'kat uit de boom kijken'.

Dus ook ik heb liever 1% hulp dan 100% medelijden.
Huh jouw laatste zin snap ik niet meer:P
Als je al 100% medelijders hebt, en je er vanuit gaat dat een persoon niet medelijden en hulp tegelijkertijd kan bieden, is er dus 0% over die niet medelijden maar hulp heeft. Lijkt mij nogal lastig.
van medelijden wordt je alleen maar herrinerd aan je probleem en daar wordt de motivatie bepaalt niet beter van, bij hulp echter wordt die wel beter
Ik vind het nogal een slecht geformuleerde stelling. 1%, das 1 procent van een normaal antwoord of hulp? En wat is 100% medelijden, dat iemand gewoon normaal dus medelijden toont. Ja dan heb ik dat graag, das meestal zo met mensen die niet dicht bij je staan, en het steekt je een hart onder de riem. Kijk maar naar veel condoliances heel veel medelijden getoond, dat geeft een mental support aan de na bestaanden. Dus als je het zo zou moeten zien is 100% medelijden stukken beter dan 1% hulp. Maar hulp is wel prettiger dan medelijden, maar medelijden is de eerste stap. Het is de stap om je naar de HULP stap toe te brengen. Je moet eerst ergens overheen zijn en open staan voor hulp. Denk hierbij ook aan zelfmedelijden. Maar de stelling zo is waardeloos.
@Kalle: Ik heb het idee dat jij medeleven bedoelt.
Klopt, we moeten een moraal verzinnen voor Grieks en ik zit in een groepje met 2 andere en zij hebben deze stelling bedacht en ik vind hem stom... En aangezien het 2 tegen 1 is :s zeiden zij dat het wel dit moest zijn.

Ik d8 zelf meer aan een stelling zoals:

Wie hard werkt, bereikt iets. (als je eerst hard gaat studeren heb je later een goede baan)
Als je niet oplet kan het je kop kosten (als je luistert naar de mensen kan het nog een fout gaan)
"Als je niet oplet kan het je kop kosten"

Dat woordje 'kan' maakt je stelling nutteloos, omdat het nogal twijfelachtig is. Het 'kan' dus ook niet, dus 'kan' het beiden, dus 'kan' je de stelling nooit hard maken.

Reageren