Beste mensen,

ik heb een script dat een formulier naar een tab-separated file stuurt, iedere keer dat dat formulier ingevuld wordt komt er een nieuwe regel. Nu kun je in een textarea enter's geven en die zorgen dus voor lege regels is mn file.
Nu wil ik weten hoe ik ervoor zorg dat ik die linebreaks uit de text filter.

Ik heb al meerdere dingen geprobeert zoals str_replace, stripcslashes en ereg_replace allen zonder effect. Weet iemand hoe dit verholpen kan worden, bij voorbaat dank

Mvg Daniel
nl2br() of br2nl().

deze functie's zetten een HTML <br> om naar een PHP \n (new line) of andersom.
Jim schreef op 09.06.2006 16:38
nl2br() of br2nl().

deze functie's zetten een HTML <br> om naar een PHP n (new line) of andersom.

Nog nooit gehoord van br2nl

Blijkbaar heeft php.net er ook niet van gehoord want er zijn geen zoekresultaten als ik daar op zoek

http://nl2.php.net/manual-lookup.php?pattern=br2nl&lang=nl
Vraag: Hoe wil je de enters in je bestand opslaan? Wil je ze helemaal weg hebben, of wil je direct al de html-tag <br /> in je code hebben?

Bij het volledig verwijderen, kun je str_replace('\n', ' '); gebruiken om de newline te vervangen door een spatie. Wil je direct <br /> in je code zetten, gebruik dan nl2br().
Ja das dus the point ik wil ze helemaal niet geen 0a0d's in mn bestand, want ik interpeteer het bestand per regel, en die text areas geven me einde regel chars waardoor ik ineens met een lege regel zit. en strip_tags werkt dan dus ook niet. dat werkt zeg maar wel in browser, maar als je diezelfde string dan naar een bestand schrijft zit er ineens wel weer een line break in.

Bij str_replace('\n',' ',$string); werkt het ook niet je houd in de geproduceerde html line breaks die je in de textarea ook hebt.

mvg daniel

Reageren