Hoi,

Gisteren ben ik bezig geweest met een dropmenu waarbij de datum automatisch +75 dagen verschijnd. Met dank aan Grizz.
Nu wil ik de waarde van de (ook de andere) velden op invoer controleren waarbij bij een vergeten veld de wel ingevulde velden gevuld blijven. Dit werk bij alle velde behalven dit drop menu.

<select name="order_leverdatum">
<option value="<?php echo $order_leverdatum?>" selected><?php echo $order_leverdatum?></option>
<?php
	for ($i = 0; $i <= 60; $i++){
	$plus_day = date( 'D d-m-Y', time( ) + $i*24*60*60);
	$value .= "<option>$plus_day</option>";
	}
?>
<option value="<?php echo "$value"; ?> " selected><?php echo "$value"; ?></option>

</select>	

Ook zou ik aan het eind van de datum lijst nog de waarde "volg nog" willen hebben.

Alvast bedankt

Ik ben echt een newby (zoooo groen achter mijn oren nog), maar zit de fout niet in
"<option>$plus_day</option>"

ik dacht eerder aan
"<option>".$plus_day."</option>"
Sowieso klopt het scriptje dat je nu gebruikt ook al niet. Je maakt een variabele $value aan waarin je met behulp van een loop data omsloten door <option> tags zet. Die inhoud van die variabele ziet er dus uit als:

<option>Thu 01-03-2007</option><option>Fri 02-03-2007</option><option>Sat 03-03-2007</option>

En vervolgens ga je die variabele echoën in het value attribuut van weer een andere option tag. Daar klopt dus vrij weinig van. Ditzelfde doe je trouwens bij de eerste option in deze select...

Hoe bewaar je daarnaast de reeds ingevulde velden? Met behulp van een sessievariabele neem ik aan?
Dit is een reactie op iets van een bijna 9 maanden geleden. Ik kan zo snel wel een hoop verzinnen wat je in 9 maanden kan maken.

Mijn fout, ik had misschien na een maand moeten melden dat het is opgelost.

Toch maar bedankt dan.

Reageren