Hoi

Ik vroeg me af of het mogelijk is om met php gegevens van een usb apparaat in te lezen (in mijn geval een usb barcodelezer). Alvast bedankt.

Ronald
het is wel mogelijk, deden ze op mijn vorige stage ook, een computerwinkel

maar dan moet je even zoeken in scriptlibrarys, ik heb er zelf geen ervaring mee
ik geloof dat hier in de library ook een script zat met barcodes..
en anders kijk je even op phpfreakz.nl of hotscripts.com
Ik het het al eens gezien in een javascript, maar vind dit niet direct terug.
Je kan met usb wel een serieel apparaat aansturen/uitlezen, maar usb heb ik dus geen ervaring mee.
Wout schreef op 12.06.2006 12:21
het is wel mogelijk, deden ze op mijn vorige stage ook, een computerwinkel

maar dan moet je even zoeken in scriptlibrarys, ik heb er zelf geen ervaring mee
ik geloof dat hier in de library ook een script zat met barcodes..
en anders kijk je even op phpfreakz.nl of hotscripts.com

Ik zal ff gaan rondzoeken op die sites dan.

Ik wil namelijk producten in een msql database opslaan. Elk product heeft zijn eigen code. Deze code plak ik op een product , het product kan dan gescand worden met een usb barcode scanner en met behulp van een php script word het product uit de msql database gevist.
Meestal beschikken zulke apparaten over een meegeleverde API waaraan je kunt programmeren. Ik raad je wel aan om PHP hier even te vergeten, voor het uitlezen van het apparaat en invoeren in de database zou ik eerder gebruik maken van VB, Delphi en dat soort talen....hier zal de API waarschijnlijk ook van uit gaan.
Remco van Arkelen schreef op 12.06.2006 13:30
Meestal beschikken zulke apparaten over een meegeleverde API waaraan je kunt programmeren. Ik raad je wel aan om PHP hier even te vergeten, voor het uitlezen van het apparaat en invoeren in de database zou ik eerder gebruik maken van VB, Delphi en dat soort talen....hier zal de API waarschijnlijk ook van uit gaan.

Bedankt voor de informatie. Erg jammer dat het niet in php mogelijk is :( is de enige programeertaal die ik een beetje beheers. :)

Ik heb dit ook gebruikt op school. Met succes.

Daar hebben ze een barcode scanner die in je ps/2 poort moet. Als je iets inscand word dit gewoon tekst gevolgd door een enter. Met javascript kan je dit mooi beinvloeden. Het is dus mogelijk :)

Erg leuk om te maken...
Ik zeg niet dat het niet mogelijk is he, maar PHP is hier gewoon minder voor geschikt, zit er documentatie / software / een API bij? Dan zullen er misschien ook programmeervoorbeeldjes bij staan.

Het uitlezen van je database kun je uiteraard wel met PHP o.i.d. doen.

Als je 1 programmeertaal goed beheerst is een nieuwe programmeertaal echt niet spannend, het is dan slechts de syntax die wijzigt, het daadwerkelijk programmeren verschilt vaak maar erg weinig.
Zoals Marien het al zegt is het wel mogelijk, via een aantal barcodes is de barcodelezer te "programmeren". Ik heb dat op stage ook gehad. Op die manier kan je ook zorgen dat er niet meteen een enter wordt gedaan. Ik weet niet of dit voor alle barcodelezers geld, maar voor veel wel.
Ronald schreef op 12.06.2006 12:04
Hoi

Ik vroeg me af of het mogelijk is om met php gegevens van een usb apparaat in te lezen (in mijn geval een usb barcodelezer). Alvast bedankt.

Ronald
Volgens mij is het niet de vraag of php iets met die barcode scanner kan, maar of de webbrowser iets met de barcode scanner kan. PHP is serverside en komt normaal gesproken niet in de buurt van die scanner. De browser zal de data van de scanner moeten omzetten naar POST (of GET) data en moeten doorsturen naar de server.

Reageren