Hoi

Ik vroeg me af of het mogelijk is om met php gegevens van een usb apparaat in te lezen (in mijn geval een usb barcodelezer). Alvast bedankt.

Ronald
het is wel mogelijk, deden ze op mijn vorige stage ook, een computerwinkel

maar dan moet je even zoeken in scriptlibrarys, ik heb er zelf geen ervaring mee
ik geloof dat hier in de library ook een script zat met barcodes..
en anders kijk je even op phpfreakz.nl of hotscripts.com
Ik het het al eens gezien in een javascript, maar vind dit niet direct terug.
Je kan met usb wel een serieel apparaat aansturen/uitlezen, maar usb heb ik dus geen ervaring mee.
Wout schreef op 12.06.2006 12:21
het is wel mogelijk, deden ze op mijn vorige stage ook, een computerwinkel

maar dan moet je even zoeken in scriptlibrarys, ik heb er zelf geen ervaring mee
ik geloof dat hier in de library ook een script zat met barcodes..
en anders kijk je even op phpfreakz.nl of hotscripts.com

Ik zal ff gaan rondzoeken op die sites dan.

Ik wil namelijk producten in een msql database opslaan. Elk product heeft zijn eigen code. Deze code plak ik op een product , het product kan dan gescand worden met een usb barcode scanner en met behulp van een php script word het product uit de msql database gevist.
Meestal beschikken zulke apparaten over een meegeleverde API waaraan je kunt programmeren. Ik raad je wel aan om PHP hier even te vergeten, voor het uitlezen van het apparaat en invoeren in de database zou ik eerder gebruik maken van VB, Delphi en dat soort talen....hier zal de API waarschijnlijk ook van uit gaan.
Remco van Arkelen schreef op 12.06.2006 13:30
Meestal beschikken zulke apparaten over een meegeleverde API waaraan je kunt programmeren. Ik raad je wel aan om PHP hier even te vergeten, voor het uitlezen van het apparaat en invoeren in de database zou ik eerder gebruik maken van VB, Delphi en dat soort talen....hier zal de API waarschijnlijk ook van uit gaan.