R Velden een nummer geven Door Robin Peters op 12-06-2006 22:50 627 views Hallo. Ik wil graag het volgende: Wanneer ik bv 2 dingen uit mijn database haal: Name en Points en deze laat sorteren op de meeste points bovenaan. dan wil ik graag een extra veldje genaamd rank met daarin als iemand boven aan staat het nummer 1, als iemand op de 5de plaats staat het nummer 5. Iemand een idee hoe ik dit kan maken? Bedankt. Link gekopieerd
N Niek Berckmans 12-06-2006 22:52 Ik weet het niet precies, maar volges mij kan het op deze manier: $rank ^= mysql_num_rows($result); Link gekopieerd
- - - 12-06-2006 22:53 <?php $sql = "SELECT naam, points FROM tabel ORDER BY points DESC"; $res = mysql_query($sql); $rank = 0; while($row = mysql_fetch_array($res)) { echo 'Rank: '.$rank.'; Naam: '.$row['naam'].'; Punten: '.$points.';<BR>'; $rank++; } ?> Link gekopieerd
R Robin Peters 12-06-2006 22:55 Herjan schreef op 12.06.2006 22:53<?php $sql = "SELECT naam, points FROM tabel ORDER BY points DESC"; $res = mysql_query($sql); $rank = 0; while($row = mysql_fetch_array($res)) { echo 'Rank: '.$rank.'; Naam: '.$row['naam'].'; Punten: '.$points.';<BR>'; $rank++; } ?> Inderdaad werkt perfecct, bedankt. Link gekopieerd