Hallo,
Ik krijg de volgende melding bij het uitvoeren van een php-script:

Warning: Unknown: Your script possibly relies on a session side-effect which existed until PHP 4.2.3. Please be advised that the session extension does not consider global variables as a source of data, unless register_globals is enabled. You can disable this functionality and this warning by setting session.bug_compat_42 or session.bug_compat_warn to off, respectively. in Unknown on line 0

Waarom krijg ik deze melding en hoe kan ik ze voorkomen?
host je je eigen server?

zo ja? welk programma gebruik je?
Om een beetje te spelen met php doe ik dit lokaal op m'n PC met IIS (versie 5.1). Daarbij heb ik de laatste PHP versie 5.1.4 geinstalleerd.
nou het enige wat ik kan zeggen dat er in je config van je IIS
dit staat:
register_globals = Off

maar ik heb geen ervaring met IIS dus weet niet waar dat staat.

toen ik begon met PHP geruikte ik EasyPHP ^ ^
Hoe kan ik de parameter session.bug_compat_42 en session.bug_compat_warn op OFF zetten?
Volgens de waarschuwing moet ik dit doen.

Ik zal misschien ook eens kijken naar EasyPHP.
ik weet niet hoe dat werkt.
maar als je met Easyphp werkte had je dit probleem gehad omdat je register_globals op off staan..
heb je geen php.ini?
of system.ini of config.ini ergens staan in die directory? ik heb echt geen verstand van IIS moet er ook wel een keer mee gaan werken maar gun mezelf de tijd er niet voor..
Ik heb de php.ini gevonden en heb daarin de instelling session.bug_compat_42 = 0 gezet (deze stond daarvoor op 1) . Na het kijken met phpinfo blijkt deze setting nu inderdaad af te staan.
En bij het uitvoeren van m'n script heb ik de waarschuwing niet meer.

Ik heb zelfs de instelling register_globals op On gezet (en nu werken ook ander script zonder problemen en zonder dat ik eer iets aan moest aanpassen).

Bedankt voor de ondersteuning.

Reageren