He mensen,
een collega van mij maakt altijd zijn php-sites volledig met DreamWeaver Extensions.
DreamWeaver Extensions zijn programmatjes in DW waarmee je een DB selecteerd, een tabel of iets dergelijks en zo een heel php programma kan genereren.
Hij heeft zo, zonder al te veel getyp, zonder al te veel moeite een hele php-site in elkaar gestampt.
Natuurlijk vinden jullie als programmeurs dit niks(schat ik in).
Maar wat beweegt jullie als programmeurs om veel al alles met de hand te doen terwijl het ook zo ongelovelijk snel kan? Wat zijn jullie bezwaren hierop en hoe kiijken jullie hier tegen aan?
Ik denk dat dit wel een goede oplossing is als je een klein bedrijfje hebt en je wilt bv een intranet opzetten.
Als je dan een programeur inhuurt ben je meer kwijt als dat je nu kwijt zou zijn.
Maar voor websites die bv. om de maand moeten worden onderhouden is het niet erg makkelijk in gebruik.
En trouwens zelf programeren is leuker want:
- Je kan echt zeggen kijk dat is van mij
- Als je er niet uitkomt is deze website er nog die je helpt.
PHPhulp for president <3
[quote=Robert schreef op 13.06.2006 23:48]
"Je huurt als programmeur toch ook niet iemand in om voor jou te programmeren?"
Dan ben jij een van de weinige... Veel opdrachten worden uit besteed aan andere mensen wegens tijd gebrek...[/quote]
Ik bedoel het ook niet zo, maar je gaat toch ook niet als je als programmeur de opdracht hebt om iets te maken, (wetende dat je het OOK moet onderhouden) het helemaal door iemand anders laten maken.
Een bedrijf besteed dingen uit, de programmeur die het bedrijf heeft aangewezen niet!
leuk dat jullie zo hebben gereageerd. Vooral van dat "Het komt ongeveer neer op het verschil tussen kant en klaar maaltijden van de Albert Heijn en zelf koken." vond ik een leuke vergelijking.
En het klopt inderdaad dat je voor specefieke zaken een echte programmeur nodig hebt en je niet alles kan genereren. Ik was bijna in een mineur geraakt als aanstaand programmeur...
Bedankt!