ik heb een website gemaakt waarin mijn pagina is opgedeeld in een top frame en dan de onderkant gepslits in twee frames.
Nu weet ik hoe ik deze elke afzonderlijk kan laten scrollen , maar das dus niet nodig .
Ik zou graag hebben dat de hele pagina scrolt ,
kan iemand me vertellen hoe ik dat aanpas ?
Groeten
neo
Als ik me niet vergis is dat niet mogelijk. Dat komt omdat je drie afzonderlijke html-documenten laadt. Zoals je al weet hebben ze alle drie zelf de mogelijkheid om te scrollen, maar volgens mij niet in zijn geheel.
Je zou kunnen proberen om te werken met een tabel of met div's. Voordeel hiervan is dat alles op één pagina staat en dat je dus heel de pagina scrollt. Ook voor deeplinken en zoekmachines is het toegankelijker dan frames.
Het voordeel (zijn die er dan? ;D) van frames, bijvoorbeeld een menu laden in de ene en de pagina in de ander, kan je met PHP ook doen:
1. Maak je layout.
2. Plak je menu in een functie, of een apart bestand.
3. Roep op de plek waar je je menu wilt de functie of het bestand aan.
Maar goed.. als je met frames wilt blijven werken, zou je misschien eens kunnen proberen om alle frames die je nu hebt in één grote frame van 100% bij 100% te zetten. Betwijfel of het zin heeft...
Succes,
Elwin
?Onbekende gebruiker
18-08-2004 10:10
Maakt me niet uit of ik met frames werk of niet,
ik dacht dat de beste manier was als je op je website altijd twee contante delen hebt zoals bij mij de top en het menu en dat alleen het derde deel altijd moet switchen .
Wat zijn div's juist , als ik vragen mag ?
Bedankt alvast voor de uitleg .
neo