Hallo allemaal,

Op mijn werk hebben we een verouderd systeem. Dit systeem zet een geuploade foto in een tabel in de database, en schrijft hierna ook een thumbnail weg in de database..

Deze thumbnails zijn met GD1.6 gegenereerd en zien er niet strak en scherp uit. Nu hebben we GD2 en moeten er nieuwe thumbnails komen..

Omdat het een verouderd systeem is en de foto's en thumbnails in de database staan (wat suckt) kan ik niet een map thumbnails weghalen en nieuwe genereren van de oorspronkelijke foto's..

Wat ik wil, is de oorspronkelijke foto's die in de kolom 'photos' staan uitlezen, deze verkleinen en vervolgens terug schrijven in een kolom 'photos_thumbs'. Dit wordt gebruikt om bij het uploaden de foto te verkleinen en in de database te schrijven, maar om 500 foto's opnieuw te uploaden wil ik het dus uitlezen en verkleinen..

De volgende code wordt gebruikt bij het uploaden:

<?
$src_img = imagecreatefromjpeg("$file");
$dst_img = imagecreatetruecolor($dest_width,$dest_height);

imagecopyresampled($dst_img, $src_img, 0, 0, 0, 0, $dest_width, $dest_height, $src_width, $src_height);
$res = imagejpeg($dst_img, "{$GLOBAL_BASEDIR}/tmp/{$tmp_filename}.$ext", 75);

imagedestroy($src_img);
imagedestroy($dst_img);
?>

[edit]
misschien is $file ook wel gewoon de binaire sjit die ik kan uitlezen, zal ff proberen ;)
[/edit]

Help! :)
Volgens mij moet je dit eens doen:
<?php
$dst_img = imagejpeg($dest_width,$dest_height);
?>

Vroeger had ik zo een heel goed script voor maar kbent kwijt ...
hehe.. je hoeft geen antwoord te geven als je het nie weet hoor bram ;)

Reageren